Ennätysajossa käytetyn hiekkaradan pituus on reilut 2,4 kilometriä. Zef Eisenbergin ajama nopeus on suurin koskaan vetävillä pyörillä varustetulla laitteella ajettu Etelä-Walesin Pendine Sandsissa. Ainoastaan suihkumoottoreilla on päästy suurempiin nopeuksiin.

Ajo suoritettiin rantakaistaleella, ja sen arvoa korostaa se, että se ajettiin luonnonhiekalla.

Eisenberg kertoi, että kun ajat luonnonradalla tarkoittaa sitä, että milloinkaan tiedä, miltä ranta näyttää, kun menet sinne. Miten vuorovesi on vaikuttanut siihen ja mahdollisesti vetänyt tavaraan rantaan, sekä miten se on vaikuttanut hiekan pintaan. Joskus aallot jättävät hiekan aaltokuvioiseksi ja joskus pinta jää helpommin ajettavaksi. Joskus rannalla voi myös olla jättimäisiä meduusoja, joihin ei halua törmätä yli 300 km/h nopeudella.

Yli 300 km/h nopeus tuo omat ongelmansa ja erityisesti hiekalla ajettaessa.  Eisenbergin mukaan "melamaiset" renkaat eivät toimi, ja perinteisin drga-racingissä käytetyin metodein ei päästä riittäviin nopeuksiin. Tällöin esimerkiksi turboahtimen käyttö saattaa viedä takapyörän sutimaan, koska pitoa ei ole.

Myös hidastaminen eroaa normaalista rata-ajosta. Eisenberg kehottaa olemaan koskaan käyttämättä etujarrua. Monet ajajat jopa poistavat sen kokonaan. Käytännössä kaasu vain suljetaan ja odotellaan, että vauhti loppuu.

Eisenbergin Kawasaki-värityksellä varustettu "Green Meanie" eli "Vihreä Ilkimys" Suzuki Hayabusa tuottaa 350 hevosvoimaa ja on mekaanisesti ahdettu. Eisenbergillä oli nimissään myös entinen hiekalla-ajon ME-nopeus, 296 km/h.

Aiheesta aiemmin:

Zef Eisenberg pisti 542 hv turbiinimoottoripyörällään nopeusennätyksen uusiksi

Zef Eisenberg palaa hurjan loukkaantumisen jälkeen ennätyskisoihin 564 hevosvoiman suihkuturbiinipyörällään