Koko Polaris-konsernin liikevaihto kasvoi 10,3 % ja oli noin 1,5 miljardia dollaria, ylitystä ennakoidusta 50 miljoonaa dollaria. Osakekohtainen tulos oli puolestaan 1,77 dollaria, joka on 15 dollarisenttiä arvioitua enemmän. Siinä oli samalla 45 % kasvua viime vuoden vastaavasta jaksosta.

Polaris osti Boat Holdingsin, joka on suurin ponttoonivenevalmistaja USA:ssa. Samalla se nosti kuluvan vuoden ohjausta liikevaihdon osalta 11-12 % kaupan johdosta. Samalla se nosti myös koko vuoden osakekohtaisen tuloksen alarajaa, joka olisi 6,48 - 6,58 dollarin rajoissa. Luku sisältää yrityksen arvion Trumpin hallinnon aiheuttamista tullimenojen 40 miljoonan dollarin kasvusta vuonna 2018.

Moottoripyörämyynti

Moottoripyöräsegmentin myynti jaksolla oli 171 miljoonaa dollaria, missä oli 13 % pudotus viime vuoden vastaavaan jaksoon verrattuna. Lasku johtuu mp-alan heikosta vedosta ja Indian-moottoripyörien huonosta toimitusten ajoituksesta. Myös Slingshotin myynti laski mp-alan huonon imun takia.

Voitto kuitenkin kasvoi 21 miljoonasta 25 miljoonaan dollariin. Mikäli Victoryn alaskirjauksesta johtuvat kulut otetan pois, luvut olivat tämän vuoden toiselta vartilta 25 miljoonaa, ja viime vuoden vastaavalta jaksolta 30 miljoonaa.

Indianin vähittäiskauppamyynti kasvoi  Yhdysvalloissa yli 900 kuutiosenttimetrin segmentissä yksittäisiä prosentteja, Slingshotin myynti putosi vastaavasti. Markkinat USA:ssa laskivat niinikään yksittäisten prosenttien puolen välin paikkoilla, joten Indianin kulki alan vastavirtaan.

Samalla kauppiaitten varastot laskivat Indianien osalta muutamia prosentteja.

Indianin keskikoon pyörien myynti eli Scoutin ja Scout Bobbereiden myynti vetää hyvin, mutta raskaampien pyörien myynti ontuu. Pyöristä saatu keskihinta laski 6 prosenttia, mikä tietysti omalta osaltaan kertoo markkinan heikosta tilasta.

Vienti kasvoi offroad-ajoneuvojen ja moottoripyörien vetämänä erityisesti Skandinaviassa ja Ranskassa. Moottoripyörävienti kasvoi 9 %. 

Polaris tiedostaa tullisodan aiheuttamat ongelmat, ja ilmoitti jo aiemmin tutkivansa mahdollisuutta siirtää tuotantoaan osittain Puolaan jo olemassaoleville tehtailleen.