Hauskinta on, että pyörän rakentaja, Sam Turner on käyttänyt pyörään osia mm. sementtimyllystä, tiskialtaasta ja halkaisukoneesta. 

Dieselmoottorit eivät edusta valtavirtaa moottoripyörän moottoreina, ja siihen on olemassa hyvät syynsä. Ne ovat painavampia ja vaativat lisäkseen ahtimen tai pari, jotta päästään riittäviin tehoihin.

Pyörä on visuaalisesti vaikuttavan näköinen.

Sam Turneria moinen ei kuitenkaan haitannut. Hänen rakentamansa pyörän voimanlähteenä on sementinsekoittimesta otettu Yanmarin 840 cc V2-dieselmoottori. Sitä on toki vahvistettu kahdella RHB31-turboahtimella. Viileän imuilman niille puolestaan tuottaa Suzuki Swiftin alkuperäinen väljäähdytin.

Pyörän on tehty erikoisten rakenteiden edellyttämällä tavalla. Sen pituus on reilusti päälle kolmen metrin, ja sen molemmat pyörät vetävät. Jousitus toimii paineilmalla ja sen varassa pyörä nostetaan oikeaan ajokorkeuteen parkkiasennosta. Jousituksen ilmasäiliöt on asennettu pyörän molemmin puolen ja rakennettu näyttämään pommeilta.

Sam Turner koneineen.

Sam Turner pyörineen.

Veto pyöriin on toteutettu hydraulisesti, ja hydraulinesteen tankki on naamioitu pyörän etuosaan "konekivääriksi". 

Vanteet ovat Toyta Camrysta, jerry-kannu toimii polttoainesäiliönä ja ammuslaatikko akkukotelona.

Normaaliohjaustankoon pyörä on liian pitkä, mutta sen sijaan pyörää ohjataan samantyyppisin työntöohjaimin kuin Star Wars -elokuvan kiitureita, The Drive kertoo.

Vähin mitä pyörästä voi sanoa, on että se on kieltämättä erikoisen näköinen. Ja on hienoa, että jollakin on osaamista rakentaa tällainen. 

Mikäli video ei näy alla, voit katsoa sen täällä.