EICMA-messut käyttävät vertailukohtana aina kahden vuoden takaisia messuja, joten vertailuvuosi tässä tapauksessa on 2016. Messuilla oli tänä marraskuussa edustettuna 1278 eri brändiä, kasvua 13,7%, ja käytössä oli kaikkiaan kuusi messuhallia. Näyttelypinta-ala kasvoi kahden vuoden takaiseen verrattuna miltei 20 %, joten messujen 76. kerta Fiera Milan-Rhossa oli jälleen menestys, messujärjestäjän eilisessä tiedotteessa kerrotaan.

Messujen maailmanlaajuisesta suosiosta kertoo myös se, että yli puolet näytteilleasettajista, 52 % oli muualta kuin Italiasta ja he edustivat kaikkiaan 44 eri kansakuntaa. Median ja ulkomaisten ammattilaisten osuus kasvoi 18,3 ja 17,1 % referenssivuoteen nähden.

Kävijämäärä nousi niinikään samoihin lukemiin ennätyksellisen viime vuoden kanssa, jolloin lipunmyynti kasvoi 24 % saavuttaen viime vuosikymmenten ennätyksen.

– Jos EICMA tänä päivänä on maailman tärkein, kiinnostavin ja pitkäikäisin messutapahtuma maailmassa, ja takaa yleisön, ammattilaisten ja median läsnäolon, jota mikään muu samankaltainen tapahtuma maailmassa ei pysty saavuttamaan, niin siitä on kiittäminen alan yrityksiä, jotka toistuvasti valitsevat meidät. Tämän vuoksi haluan jakaa heidän kanssaan tyytyväisyyteni tämänkertaisen messutapahtuman menestyksestä, yhtä lailla kuin kaikkien järjestäjän organisaation henkilökunnan kanssa, jotka täyttivät EICMA:n sisällöllä, muuttaen sen näyttelystä tapahtumaksi, joka on jännittävä ja henkeäsalpaava sadoille tuhansille faneille, EICMA:n pääjohtaja Andrea Dell’Orto totesi.

Ensimmäisen kerran EICMA-messut järjestettiin Fiera Milan-Rhossa toukokuun kolmantena päivänä vuonna 1914.