Ducati on nykyään osanen Audi-konsernia, joten sen luvut julkistetaan Audin vuosikatsauksissa. EICMA:ssa Ducati ei pahemmin ottanut esille tämän vuoden myyntilukujaan, ja syyn ymmärtää, sillä ne ovat laskevia.

Vuoden kolmannella syyskuuhun päättyneellä neljänneksellä Ducati myi 3 % vähemmän moottoripyöriä kuin vuotta aiemmin. Kappalemääräisesti se tarkoitti 11 689 moottoripyörää, 360 vähemmän kuin vuosi sitten.

Luku ei vielä ole merkittävä, mutta ensimmäisen yhdeksän kuukauden myyntilukemat ovat huolestuttavampia. Ducatin asiakkailleen toimittamien moottoripyörien määrät näkyvät oheisesta taulukkokuvasta.

Oheisessa taulukossa Ducatin asiakkailleen toimittamat moottoripyörät 1-9 2018 tuoteperheittäin. Lähde: Audi.

Oheisessa taulukossa Ducatin asiakkailleen toimittamat moottoripyörät 1-9 2018 tuoteperheittäin. Lähde: Audi.

Siitä selviää, että kaikkien muiden segmenttien, paitsi sporttipyörien myynti on laskenut vuoden 2017 vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Scrambler-tuoteperheen myynti on laskenut yli 1000 kappaletta, mutta nakujen myynnin kehitys on ollut vielä pahempaa. Kun vuonna 2017 tammi-syyskuussa myytiin 14 265 Diaveliä, Monsteria ja Streetfighteria, niin tänä vuonna niitä myytiin yli 3000 vähemmän, eli 10 891 kappaletta. 

Sporttipyörien - supersporttien ja sperbikejen - myynti taas kasvoi ilahduttavat 2600 kappaletta 10 700:n myytyyn pyörään. Oletettavasti nämä lienevät myös malliston kalliimmasta päästä eli uusia V4:sia, mikä selittää liikevaihdon kasvun miljoonalla eurolla 599 miljoonaan, vaikka Ducati myikin koko jaksolla 6,3 % eli 2693 kappaletta vähemmän  moottoripyöriä. Viime vuonna luku oli 49 602, tänä vuonna 43 909 pyörää.

Merkin liikevoitto kasvoi 26:sta 39 miljoonaan euroon.

Ducati ilmoittikin Panigale V4:n pistäneen myyntiennätyksiä uusiksi sporttipyörien segmentissä.

Pyöristä vajaat 38 000 valmistettiin merkin pääpaikalla Bolognassa Italiassa, vajaa 7000 Thaimaassa  Amphur Pluakdaengin tehtaalla ja reilut 800 kokosi sopimusvalmistaja Manauksessa Brasiliassa.

Ducatin myynti säilyi aiemmalla tasolla Italiassa, mutta muuten siihen vaikutti laskeva markkinatilanne muualla. Valmistaja ei enää odota myynnin kasvua, kuten se ennakoi vuoden 2017 vuosikatsauksessa, vaan uskoo moottoripyörämarkkinoiden kutistuvan 2018.