Sähköisten konseptien esittely oli koko Club BRP tapahtuman kohokohta. Quebecissä päämajaansa pitävä yritys esitteli kaikkiaan kuusi erilaista konseptia, jotka kattoivat laajan moottoriurheilun skaalan vedeltä maalle.

Can Am Rykerin sähköinen versio.

Can Am Rykerin sähköinen versio.

BRP:n designit eivät vielä ole tuotantovalmiita, vaan konseptiajoneuvoja, joilla yritys toivoo mittaavansa markkinoiden kiinnostusta.

– BRP on selvitellyt jo jonkin aikaa, miten luoda sellaisia sähköisiä ajoneuvoja, jotka toisivat uusia kokemuksia sekä olemassaoleville että potentiaalisille kuljettajille. Kuten olemme sanoneet, ei ole koskaan ollut kysymys siitä "josko" vaan "milloin". Olemme todella innoissamme sähköstä ja näemme sen mahdollisuutena liiketoiminnallemme. Jatkamme vakaasti innovointiamme, ja sähköajoneuvot eivät tässä suhteessa ole poikkeus. Lahjakas maailmanlaajuinen tiimimme työskentelee uusien ideoiden parissa, ja odotamme innolla kuulevamme kuluttajien reaktion. Tällä hetkellä nämä ajoneuvot ovat alustavia luonnoksia, kun arvioimme niiden markkinoiden elinkelpoisuutta, varapääjohtaja Denys Lapointe totesi.

BRP CT-1 ja CT-2

BRP CT-1 ja CT-2

Sähköisen moottoripyörän lisäksi, mukana on Sea-Doo GTI, joka on sähköinen henkilökohtaisen vesikulkulaitteen konsepti ja Ryker EV -konsepti taas sähköinen versio BRP:n Can Am Rykerista. Ryker muistuttaa monilta osin bensamoottorista versiotaan, mutta tulee uusin aerodynaamisin vantein.

BRP:n sähköinen kolmipyöräkonsepti.

BRP on kuuluisa kolmipyöräisistään, niitten sähköiset konseptit ovat nimeltään eCOM ja TWeLVE. eCOM on kaksipaikkainen ja kaupunkiliikenteessä vaihtoehto autoille. TWeLVE on sporttisempi ja siinä on kallistuva etupää, mikä tekee siitä moottoripyörämäisemmän.

CT1 ja CT2 ovat puolestaan sähköskootteri- ja sähkömoottoripyöräkonsepteja.

BRP:n sähköinen kolmipyöräkonsepti.

Asiasta kertoi Elektrek. BRP:n sivuille pääset tästä