MV Agustan tiedotteessa kerrotaan, että pääoma viiden seuraavan vuoden business-planin toteuttamiseen, yrityksen toiminnan vakauttamiseen ja kasvattamiseen tulee kokonaan yrityksen osakkeenomistajalta, Sardarovin perheeltä. Timur Sardarovin omistama Black Ocean Investment on käytännössä rahoittanut MV:n toiminnan vuodesta 2017 lähtien, ja viime vuoden lopulla Black Ocean osti äänivallan yrityksestä.

Samalla Black Oceanin kerrottiin sijoittaneen MV Agustaan noin 50 miljoonaa euroa toiminnan jatkumisen varmistamiseksi.

Suunnitelman mukaan tavoitteena on saavuttaa 25 000 myydyn moottoripyörän volyymi seuraavan viiden vuoden aikana. Lisäksi investoidaan uuteen premium- ja keskikoon mallistoon, jotka mahdollistavat merkin kiinnostavuuden myös uusille asiakasryhmille ja siten kasvattavat myyntimääriä.

Viime vuonna merkki myi noin 3500 moottoripyörää.

Seuraavan kolmen vuoden aikana, eli vuosina 2019-2021 yritys investoi voimakkaasti globaaliin jakeluverkkoon. Fokus on ensisijaisesti Euroopan, Aasian ja Yhdysvaltain markkinoilla.

MV Agusta on aloittamassa uuden "hypernaku"-mallin, Brutale 1000 Serie Oron tuotantoa. Pyörä äänestettiin viime vuonna Eicmassa messujen kauneimmaksi moottoripyöräksi. Myös Superveloce 800 Serie Oron tuotanto on alkamassa. Kumpaakin mallia valmistetaan vain 300 kappaletta, ja kaikki pyörät myytiin vain muutamassa päivässä. Pyörät toimitetaan asiakkaille lähikuukausien mittaan.

Sen jälkeen kun Timur Sardarovista tuli joulukuussa 2018 sekä uusi pääjohtaja että hallituksen puheenjohtaja, hän on pistänyt johtajiston uusiksi, ja tuonut Massimo Bordin ja Paolo Bettin MV Agustan tiimiin mukaan.

Massimo Bordi, alan tunnustettu suunnittelija ja johtaja, on nimetty hallituksen varapuheenjohtajaksi. Paolo Bettin, jolla on kokemusta useiden yritysten taloudellisesta jälleenrakentamisesta, on uusi talousjohtaja, kun taas Giovanni Castiglionilla on neuvoa-antava rooli. 

– Seuraavan viiden vuoden aikana MV Agustan huomio keskitetään myynti- ja palveluverkoston kehittämiseen. Investoimme samalla tuotekehitykseen ja jatkamme ponnisteluja digitalisaatiossa ja teknisten innovaatioiden saralla. Olemme sitoutuneet tekemään parhaat tuotteet ja jatkamme asemaamme merkkipaaluna moottoripyöräteollisuudessa laadun, designin ja teknologian osalta. Lopultakin MV Agustalla on kaikki työkalut tehdä niin, totesi pääjohtaja Timur Sardarov.

Samalla kun osti äänivallan MV Agustasta, Sardarovin haltuun joutui myös legendaarinen Cagiva-brändi, mutta aiemmissa haastatteluissa Sardarov on kertonut, että siitä on tulossa itsenäinen sähköpyörä- ja sähkömoottoripyöräbrändi. Ensimmäisten tuotteiden esittelyn pitäisi tapahtua vielä tämän vuoden mittaan.