Täysin uusi nestejäähdytteinen V2-moottori on tilavuudeltaan 1769 cm3 (108 ci), ja sen teho on 90,1 kW, 121 hevosvoimaa. Vääntöä PowerPlus-moottorissa on parhaimmillaan 178 Nm.

PowerPlus-moottoria käytetään uudessa Indian Challengerissa. Se on bagger, joka ainakin Indianin tiedotteen mukaan käyttää tehokkainta amerikkalaisvalmisteista V-twiniä koskaan.

Teholähteen nimi on perua Indian PowerPlus-moottoripyörästä, jota valmistettiin vuosina 1916-1924.

PowerPlus-moottorissa on useita design- ja tehopiirteitä 1133 cc Indian Scoutin moottorista, mukaanlukien kannen yläpuolinen nokka-akseli ja neljä venttiiliä per sylinteri. Mutta siihenpä yhteneväisyydet loppuvatkin, moottori on kehitetty koko tehoalueen kattava väkevä vääntö ja teho mielessä.

Moottorissa on kuusi vaihdetta ja kolme ajotapavalintaa. Venttiilien välykset säätyvät hydraulisesti, samoin nokkaketjun kireys.

Indianin uusi, tehokas;1769 cc (108 ci) moottori.

Indianin uusi, tehokas;1769 cc (108 ci) moottori.

Indian Motorcycle PowerPlus -moottori pähkinänkuoressa

• Tilavuus 1769 cc (108 ci)

• Teho: 120.6 hp / 90.1 kW at 5,500 RPM

• Vääntö: 178 Nm / 131.3 ft-lbs at 3,800 RPM

• Suurin käyntinopeus: 6,500 RPM

• Rakenne: 60° V-twin, nestejäähdytteinen

• Kannen yläpuoliset nokka-akselit, neljä venttiiliä per sylinteri

• Puristussuhde: 11:1

• Vaihteisto: kuusinopeuksinen

Indianin uusi, tehokas;1769 cc (108 ci) moottori.

Indianin uusi, tehokas;1769 cc (108 ci) moottori.