Ducatin pääjohtaja Claudio Domenicali on vahvistanut Motorcycle News -lehdelle, että kovin pitkään ei tulevaa erikoisversiota heidän V4 superbikestään tarvitse odotella. 

V4 Superleggeraa valmistetaan – perinteiseen tapaan – vain 500 kappaleen sarja, ja mikäli vanhat merkit paikkansa pitävät, niin tehtaalle soittelu kannattaa aloittaa jo nyt, mikäli aiot päästä Superleggeran omistajien harvaan ja valittuun joukkoon.

Domenicali myös totesi, että pyörä nähdään ensi vuonna, ja että se tulee olemaan varsin dramaattinen tapaus, ja varsin kallis. Hän lupasi myös, että se on yllätyksellinen.

Sekä 1199 että 1299 V2-moottorisista Panigaleista on aikanaan julkistettu Superleggerat, joten nyt on vuorossa V4-moottoriselle sama kohtelu.

MCN:n kuvien perusteella kevyttä hiilikuitua on käytetty surutta katteisiin, sitä on riittänyt myös vanteisiin, sillä ne näyttäisivät olevan BST:n hiilikuituiset Rapid Tekit kuten 1299 Superleggerassakin.

Jo 1299:ssä oli hiilikutuinen keinuhaarukka, joten niin lienee tässäkin. Onko lopullisessa versiossa runko alumiinia, kuten tässä näyttäisi olevan vai hiilikuitua, jää nähtäväksi.

Perinteisesti Superleggeroissa on myös ollut Akrapovicin titaaniputkisto, tuskinpa tämäkään on poikkeus.

Pyörä julkistettaneen joko Kölnin mp-näyttelyssä ensi syksynä tai sitten viimeistään EICMA:an suunnatussa julkistuksessa myöhemmin joko jo lokakuussa tai viimeistään marraskuun alussa.

Varmemmaksi vakuudeksi MCN julkisti myös vakoilukuvat uudesta Superleggerasta sivuillaan.

Tässä yhteydessä on varmaan myös hyvä muistaa, että Panigale V4 R:ssä on 998 cm3 Desmosedici Stradale R -moottori. Lieneekö Superleggerassa käytössä se, vai isompi ja vääntökäyrältään laajempi V4 on mielenkiintoinen kysymys. Pienempi kone on suunniteltu enemmän ratakäyttöön, ja sen voimantuotanto on myös sensuuntainen. Moottorin perusteho on 221 hv / 162 kW / 15 250 rpm. Varustamalla pyörä Akrapovičin valmistamalla tehoputkella päästään huipputehossa 234 hevosvoimaan / 172 kilowattiin / 15 500 rpm. Mitä mahtavat olla sitten lukemat ja moottori Superleggerassa?