Indianin tiedotteessa todetaan, että jokainen Roadmaster Elite käy läpi yli 30 tuntia kestävän maalausprosessin, joka täydennetään ja viimeistellään käsin. Tämän vuoden väritys on Thunder Black Vivid Crystal vahvennettuna Gunmetal Flake -maalilla, raidoitus taas on punainen.

Koneistettu 19 tuuman etuvanne antaa yhdessä etulokasuojan helman kanssa urheilullisempaa, silti klassista leimaa.

Indian Roadmaster Elite 2020.

Indian Roadmaster Elite 2020.

Äänijärjestelmä tuottaa peräti 600 watin tehon, ja kaiuttimia on sekä katteessa että sivu- ja takalaukuissa. Luvassa pitäisi olla 50 % enemmän ääntä kuin 2020 Roadmasterissa tai Roadmaster Dark Horsessa. Laitteistossa on lisäksi yhdeksän taajuusalueen ekvalisaattori, joka säätää äänitaajuuksia automaattisesti kuulumaan parhaalla mahdollisella tavalla ja kompensoi tien, ajoviiman ja moottorin äänien aiheuttamat ongelmat.

Indian Roadmaster Elite 2020.

Indian Roadmaster Elite 2020.

Roadmaster Elitessä on käytössä Indianin tehokkain ilmajäähdytteinen moottori, Thunder Stroke 116, eli 1890-kuutioinen V-twin. Sylinterikansia on uusittu paremman kaasuvirtauksen tavoittamiseksi, ja vääntöä on tarjolla 168 Nm. Valittavissa on kolme ajotapaa, Tour, Standard ja Sport. Valinta vaikuttaa moottorin tehokarttaan.

Indian Roadmaster Elite 2020.

Indian Roadmaster Elite 2020.

Pyörässä on myös hansikkaan kosketuksella toimiva 7 tuuman Ride Command monitoiminäyttö, jossa on tarjolla navigaatio, muokattavat informaatioruudut ja bluetooth-yhteys. Se on liitettävissä Indianin mobiilisovellukseen, jonka kautta pyörästä saa tietoja myös etänä. Ajoreitin pystyy suunnittelemaan sadan pysähdyspaikan maksimimäärällä Ride Commandin sivustolla ja siirtämään reitin pyörän tietojärjestelmään bluetoothin avulla.

Indian Roadmaster Elite 2020.

Indian Roadmaster Elite 2020.

Pyörässä on vakiona mukana tankin päällä olevat polttoaine- ja jännitemittari, taemman sylinterin deaktivointitoiminto sekä täysi LED-valaistus. Nahkaistuimessa on erikseen kytkettävä lämmitys kummallakin kyytiläisellä. Lisäksi pyörässä on matkustajan kyynärtuet, lämmitettävät kahvat ja sähkötoiminen tuulilasi. Muita standardimukavuuksia ovat ABS-jarrut, avaimeton sytytys, vedenpitävät ja kaukolukittavat sivulaukut, tilava kaksi kokokypärää vetävä takalaukku, ja yli 140 litraa tavaratilaa.

Indian Roadmaster Elite 2020.

Indian Roadmaster Elite 2020.

Aiheesta aiemmin:

Indianilta Limited Edition 2019 -versio Roadmaster Elitestä

Indian Roadmaster Elite 2020.

Indian Roadmaster Elite 2020.

Indian Roadmaster Elite 2020.

Indian Roadmaster Elite 2020.

Indian Roadmaster Elite 2020.

Indian Roadmaster Elite 2020.