Molemmissa uusissa malleissa on selvästi kahdella kannen yläpuolisella nokka-akselilla varustetut nestejäähdytteiset Revolution Max V-twin -moottorit. Pan America -mallissa sen kuutiotilavuus on 1250 cm3 ja Bronxissa 975 cm3. Harley on aiemmin kertonut, että se suunnittelee valmistavansa moottoria neljänä eri tilavuuksisena version välillä 500 - 1250 cm3, Motorcycle kertoo.

Oheiset kuvat tulevien mallien prototyypeistä ovat vuoden 2019 syyskuulta Harleyn investoreille suunnatusta esityksestä.

Flat tracker -konsepti

Flat trackistä inspiraationsa saanut malli on luonnollisesti suora kilpailija Indianin FTR1200 mallille. Kuten Indianissa, siinä on myös putkikeinuhaarukka, ja korkealle vedetty tuplaäänenvaimennin kertoo niin ikään flat track -vaikutteista. 

Mallissa on miltei suorakaiteen muotoinen etuvalo, ja muutenkin se ulkoisesti muistuttaa kovasti Pan America -mallia. Yksi syy siihen on toki uuden moottorin keskeinen osa molempien mallien designia.

Edessä on ylösalaisin käännetty etuhaarukka ja tuplalevyt. Pyörä on selvästi tarkoitettu vain yhdelle, ja jalkatapit on sijoitettu epä-Harleymaisesti melko taakse.

Café Racer -konsepti

Harley-Davidson café racer -konsepti.

Harley-Davidson café racer -konsepti.

Toisen mallin design nojaa café racer -tyyppiseen etulyhtyä ympäröivään pieneen katteeseen, joka on varustettu matalalla pleksillä.  Kaksi-yhteen putki on vedetty alakautta, ja ohjaustanko on varsin matalalla. Jalkatapit on sijoitettu ylemmäs ja hieman taemmas kuin flat-trackerissa.

Samoin siinä on käännetty etuteleskooppi ja tuplaetujarrut, mutta takaswingi on perinteisempi ja siinä on kaksi iskunvaimenninta. Pyörässä on mukana myös takamatkustajan jalkatapit toisin kuin flat-trackerissa.

Pan America ja Bronx -mallien pitäisi tulla tuotantoon myöhemmin tänä vuonna, ja Custom 1250 cruiserin jossain vaiheessa ensi vuonna.

Jää nähtäväksi, miten paljon lopulliset tuotantomallit poikkeavat oheisista kuvista. Pan Americanin ja Bronxin sekä näiden konseptien perusteella on kuitenkin selvää, että Harley on omaksumassa ainakin osittain uutta muotokieltä uuden moottorin myötä.

Aiheesta aiemmin:

Harley-Davidson julkisti adventurepyörä Pan Americanin, Bronx streetfighterin ja uudet nestejäähdytteiset Revolution Max -moottorit

Harley-Davidsonin uusi seikkailupyörä Pan America 1250: "Kaksipyöräinen Jeeppi"