H&H:n nettimoottoripyörähuutokauppa järjestettiin 7. huhtikuuta, ja se sisälsi 129 kohdetta, jotka keräsivät kaikkiaan yli miljoona euroa. Viisi kalleimmasta seitsemästä pyörästä oli Vincentejä.

– Tässä kontekstissa – globaalin pandemian vallitessa – tämä on huomattava tulos, joka puhuu selvästi keräilijöiden intohimosta moottoripyöriä kohtaan sekä heidän luottamuksestaan H&H:ta kohtaan. Ihmiset ostivat pyöriä, joita eivät olleet päässeet näkemään ja tietämättä varmasti, milloin ne heille toimitettaisiin, kiitteli H&H:n moottoripyörämyynnin johtaja Mark Bryan.

Kalleimmat huudetut pyörät:

  • 1955 Vincent Black Shadow Series C, 54 000 €.
  • 1954 Vincent Rapide Series C, 42 200 €.
  • 1947 Vincent Rapide Series B,  40 200 €
  • 1938 Vincent Meteor Series A, 39 600 €.
  • 1930 Norton CS1, 31 600 €
  • 1973 Triumph X-75 Hurricane, 26 400 €.
  • 1948 Vincent Meteor Series B, 26 400 €.

 

1930 Norton CS1:stä saaduilla rahoilla pelastetaan kirkkoa

1930 Norton CS1.

1930 Norton CS1.

Sata prosenttia 1930 Norton CS1:stä saaduista rahoista käytetään Stoke-sub-Hamdonissa Somersetissa sijaitsevan Old URC -kirkon ostamiseen. Sen on rakentanut pyörän myyneen henkilön, entisen RAF:n (Royal Air Force, Englannin kuninkaalliset ilmavoimat) pilotin Bill Southcomben etäinen sukulainen.

Koko yhteisö tekee parhaansa kirkon säilyttämiseksi, koska se toimii tukikohtana yhteisön useille hankkeille. 

- Jos epäonnistumme kirkon ostamisessa, Synodi huutokauppaa sen, tai se hylätään raunioitumaan, selvitti Bill Southcombe asiaa.

Asiaa ajamaan perustetun hyväntekeväisyyssäätiön edunvalvojana hän on jo lahjoittanut ostamiseen kahdesta muustakin pyörästään saamansa rahat.

– Se on seurakunnan kirkko, jonka on rakentanut esi-isäni Richard Southcombe yhteisölle vuonna 1866. Se on hyvässä kunnossa, ja seurakunnan vanhimmat antoivat sen 2016 URC:n Synodille. Jos haluamme sen säilyvän, meidän on maksettava se Synodille tämän vuoden mittaan.