Bimota Tesi H2:n runko on hiilikuitua, ja siinä on säilytetty tunnusomainen napaohjaus. H2-moottori tuottaa tässä versiossa mekaanisesti ahdetut 170 kW / 228 hv ja kun Kawasakin Ram Air -efekti iskee kunnolla, teho nousee 178 kW / 238 hevosvoimaan. Teholukemat ovat siis samat kuin Kawan H2 -mallissa.

Tesi H2:n kaikki ne osat, jotka vaikuttavat tyyppihyväksyntään katukäyttöön, tulevat suoraan Kawasakilta. Se on mahdollistanut sen, että Bimota pystyi tuomaan pyörän nopeasti markkinoille sen jälkeen kun Kawasaki osti osuuden yrityksestä. Muuten design on Bimotan käsialaa.

Villin näköinen napaohjauksella varustettu keinuhaarukkaetupää on tietenkin niin ikään Bimotaa.

Bimota Tesi H2.

Bimota Tesi H2.

Tesi H2:n tuotantomalli Euroopan markkinoille esitellään lokakuun ensimmäisenä päivänä. Hinta paikan päällä Riminissä Italiassa on 64 000 euroa.

Bimota promosi pyörää eilen Facebookissa, ja kertoi, että pyörä on jo ennakkotilattavissa sen verkkosivustolta täältä, mutta kun kokeilimme, sivua ei löytynyt. Se voi myös kertoa siitä, että koska mallia valmistetaan vain 250 numeroitua kappaletta, kaikki on jo varattu.

Bimotan Facebook-sivulle pääset tästä

Bimota Tesi H2.

Bimota Tesi H2.

 

Teksti Erkki Mäki – Kuvat Bimota