Kaikkien motoristien yhteinen nettilehti

Markku Artiola on tyytyväinen kisakauteen. Kuva Timo Harju.

Artiola Sidecar Racingin kisakausi jatkuu vaikka SM-sarja päättyikin

Uutiset

Road Racing SM-sarja on saatu päätökseen, mutta kilpailukausi jatkuu vielä muualla. Sivuvaunun SM-hopealle ajaneet Artiola Sidecar Racing-teamin Markku Artiola / Kasper Arokivi suuntasivat tänä viikonloppuna Viron puolelle Pärnussa ajettaviin kisoihin. Mukanaan heillä on tämän vuoden SM-pronssille hienosti nousseet Timo Kallio / Urpo Rasimus. Tavoitimme heidät tiiviin kilpailupäivän päätteeksi puhelimitse. Lue lisää ›

Pekka ja Kirsi Kroatiassa. 

MM-Superiside: Päivärinta / Kainulainen kolmanneksi Kroatiassa – MM-hopea varmistui

Uutiset

Ratamoottoripyöräilyn sivuvaunujen MM-sarjassa ajava suomalaispari Pekka Päivärinta/Kirsi Kainulainen sijoittuu tämän vuotisessa Superside-sarjassa kakkoseksi. Tulos varmistui Kroatian Rijekassa ajetun sarjan päätösosakilpailuviikonlopun ensimmäisessä kilpailustartissa lauantaina, jossa pari kaasutteli kolmanneksi. Hopeinen MM-mitali on Päivärinnalle neljäs tätä väriä, mutta matkustaja Kirsi Kainulaiselle ensimmäinen. Lue lisää ›

Badennovan ei-newtonilaiseen nesteeseen perustuva hidastustöyssy on huomaamaton hiljaisella nopeudella ajettaessa ja muuttuu kivikovaksi esteeksi, kun vauhti on liian kova.

Motouutiset 5v sitten: Miellyttävä nesteellä täytetty hidastustöyssy, joka jäykistyy vain, jos ajat liian lujaa

Uutiset

Hidastustöyssyjä on monenlaisia, osalle niistä sana "töyssy" on aivan liian kesy. Ajamisen miellyttävyyden ja auton kestävyyden parantamisen nimissä ratkaisu voisi olla toisenkinlainen. Espanjalainen yritys on kehittänyt ei-newtonilaisesti reagoivan nesteen avulla hidastusesteen, joka on pehmeä, kun siihen ajaa hiljaa, ja muuttuu kiinteäksi töyssyksi, kun siihen ajetaan liian lujaa. Lue lisää ›

Desmosedici Stradale ja Desmosedici GP -moottorit.

Ducati esitteli uuden V4-moottorin Desmosedici Stradalen: 210 hevosvoimaa

Uutiset : Ducati

Ducatin uusi Desmosedici Stradale V4 -moottori esiteltiin eilen Riminillä Italiassa. Moottori on suora johdannainen Ducatin tämän vuoden MotoGP-koneesta, ja sitä käytetään myös katumallistossa. 210 hevosvoiman teho ja yli 120 Newtonmetrin vääntö laajalla kierrosalueella kuulostaa varsin houkuttelevalta. Marraskuun EICMA:ssa on luvassa tuliterä Panigale V4-moottorilla varustettuna. Lue lisää ›

Tuoreimmat uutiset Näytä lisää +