Tällä hetkellä vaikuttaa siltä, että Husqvarna 701 Supermoto on sKTM 690 SMC R:n suora kopio, johon on vain lisätty eri kuoret ja teippaukset. Tämähän on sinänsä luonnollista, sillä Husqvarna on itävaltalaisvalmistajan omistuksessa; miksi keksiä ruutia kahteen kertaan?

Husqvarnan sivuston mukaan 701 Supermotossa on ride-by-wire-kaasu sekä kolme eri moottorin tehovalintaa eri keli- ja pintaolosuhteita varten.

Lisäksi siinä on luistokytkin ja halkaisijaltaan 48 mm ylösalaiset etuteleskoopit, jotka ovat WP Performance Systemsin käsialaa. Joustovaraa on 215 mm, ja puristusvaimennus säädetään vasemmasta ja paluuvaimennus oikeasta teleskoopista. WP:n valmistama kaasutakavaimennin on nivelöity ja siinä on sekä hitaan että nopean ajon puristusvaimennuksen säätö. Takapyörän joustovara on 250 mm.

ABS on vakiona mukana, mutta supermoto ABS:stä, joka sallii takapyörän lukkiutumisen etupyörän ABS:n toimiessa normaalisti, joutuu maksamaan erikseen.

Husqvarna 701 Supermoton lopullista versiota odotetaan näytille Milanon EICMAssa marraskuussa. Husqvarnan 701 Supermoto -mikrosivustolle pääset tästä.