Kainulainen siirtymässä varikolta rata-alueelle. Kuva: Harjukuvat

Kainulainen siirtymässä varikolta rata-alueelle. Kuva: Harjukuvat

– Nyt on Imatran katuradan debyyttikisa soolopyörällä takanapäin ja kaikki kisat pääsin maaliin. Muuta tavoitetta ei ollutkaan, kuin nähdä ruutulippu. Yhdet aika-ajot päästiin ajamaan kuivalla radalla. Se oli hauskaa. Tiesin heti, mistä pystyy kahmimaan sekunteja ajasta pois. Siitä jäi hyvä maku.

Imatran katurata on Kirsille entuudestaan tuttu.

Imatran katurata on Kirsille entuudestaan tuttu.

Mutta sitten keli jatkui sateisena. IRRC-sarjan kakkoslähtö oli sellainen puolihullu keli. Radalle lähtiessä oli sadekelin renkaat alla. En mennytkään gridille, vaan suoraan ratavarikolle ja pyysin mekaanikkoja vaihtamaan taakse kuivan kelin renkaan. Se oli minulle turvallisempi vaihtoehto. Halusin jättää sadekelin renkaan eteen, sillä vaikka rata olikin muuten kuiva, niin shikaanit olivat vielä märkiä.

Kirsi Kainulainen osallistui Open SSP ja IRRC SSP -osakilpailuihin. Kuva: Harjukuvat

Kirsi Kainulainen osallistui Open SSP ja IRRC SSP -osakilpailuihin. Kuva: Harjukuvat

– Se kilpailu meni vähän paremmin. Tietenkin olisin toivonut kuivaa keliä, mutta säille ei mitään mahda. Rehellisesti voin sanoa, että semmoinen vahva terve pelko oli läsnä koko ajan. Olin aika paljon omissa oloissani autossa istuskelemassa ja miettimässä, mitä haluan tehdä. Aikamoista ajatusjumppaa kävin itseni kanssa, haluanko lähteä radalle ollenkaan.

Viikonloppuna satoi välillä kaatamalla.

Viikonloppuna satoi välillä kaatamalla.

Sateella ajaminen on pelottavaa hommaa, kun sadekeli ei ole ollut vahvuuteni normi moottoriradallakaan. Sielläkin sadekelillä ajaminen on todella ailahtelevaa. Välillä tulee hyviä sijoituksia ja välillä surkeita ja välillä ei pääse maaliin ensinkään. Tämmöisellä katuradalla sadekelillä ajaminen pistää harkitsemaan tarkkaan omat liikkeensä.

Kirsi starttaamassa sunnuntain Open SSP:n kisaan.

Kirsi starttaamassa sunnuntain Open SSP:n kisaan.

– Mutta hyvä näin, sain kokemusta ja jos täällä vielä tulevaisuudessa ajetaan ja olen pelissä mukana, niin haluan osallistua Imatranajoihin uudestaan. Vaikka mentiin sateen siivittämänä ja oli monenmoisia haasteita, niin mukava muisto ja kokemus jäi tästäkin viikonlopusta.

Suurin osa kilpailuista ajettiin sadekelillä.

Suurin osa kilpailuista ajettiin sadekelillä.

– Nyt katseet SM-sarjan jatkoon. Parin viikon päästä käyn Kemorassa treenaamassa. Siitä pari viikkoa eteenpäin on SM-sarjan kolmas kilpailuviikonloppu.

Kirsi Kainulainen ja hänen mekaanikkonsa Carl-Johan Källman.

Kirsi Kainulainen ja hänen mekaanikkonsa Carl-Johan Källman.

– Iso kiitos HRT Racing -tiimilleni ja kaikille yhteisytökumppaneille, sekä yleisölle. Säästä huolimatta, radan varrella oli paljon kannustajia. Oli kyllä mahtava yleisö. Kiitos kaikille, ketkä ovat jaksaneet touhuta nämä kilpailut. Hienoa, että ovat saaneet kisat järjestettyä. Tämmöinen tapahtuma ei ole mikään itsestäänselvyys, Kainulainen päätti.

Yleisöä oli kiitettävästi radan varrella.

Yleisöä oli kiitettävästi radan varrella.

IRRC SSP:n lauantain lähtö keskeytettiin radalla tapahtuneen kaatumisen johdosta. Uusintalähtöä (jota ei lopulta tullut rankkasateesta johtuen) odotettiin ratavarikolla. Keskellä HRT Racingin tiimipäällikkö, Juha Helenius.

IRRC SSP:n lauantain lähtö keskeytettiin radalla tapahtuneen kaatumisen johdosta. Uusintalähtöä (jota ei lopulta tullut rankkasateesta johtuen) odotettiin ratavarikolla. Keskellä HRT Racingin tiimipäällikkö, Juha Helenius.

Imatranajoista aikaisemmin:

Sivuvaunuluokassa jäätävää taistoa Päivärinnan ja Mannisten välillä Imatralla

Imatranajon ensimmäinen päivä oli täydellistä suomalaishallintaa