Sähköversio vastaa 250-kuutioista motocross-pyörää ja esiteltiin perjantaina Tokion kansainvälisessä mp-näyttelyssä Japanissa. Tekniset yksityiskohdat eivät ole tiedossa, mutta pyörä on varsin valmiin näköinen paketti.

CR Electricissä käytetään alumiinista kaksoispalkkirunkoa, jousitus on Showan ja renkaat Dunlopin. 

Sähköpuolella apua on saatu Mugen Shindeniltä, kertoo Asphalt & Rubber. Mugen Shindenin superpyörät ovat dominoineet Mansaaren ajojen e-TT-luokkaa viime vuosina.

Mugen on myös esitellyt samantyyppisen kurapyörän sähköproton joku aika sitten.

Mielenkiintoista on tietysti se, mikä on pyörän paino, miten paljon tehoa pyörän moottorista otetaan irti, entä vääntöä, ja mikä on ajomatka tai ehkä tässä tapauksessa -aika latauksella.

Sähköskootteri Benly

Honda Motorcycle Japan esitteli CR Electricin lisäksi samalla kertaa Benly Electric -skootterin prototyypin. Se on seuraava askel vuonna 2018 esitellystä PCX Electric-skootterista, jossa jo on vaihdettava akku, Honda Mobile Power Pack.

Maaliskuun 6. päivänä Honda julkisti SoftBank Corpin kanssa skootterinvuokrauspalvelu Miyako Karenin, josta tarvitsevat voivat Miyako-jimassa Okinawan prefektuurin alueella vuokrata PCX Electricin ympäristöystävällisempää ajamista varten. 

Tavoitteena on kerätä dataa SoftBankin mobiiliverkon kautta skoottereilla suoritettujen ajomatkojen pituuksista, nopeudesta, akun tehosta jne., jotta saadaan analysoitus ajoneuvon vaihdettavan akun tehokkuus.

– Tulevaisuutta ajatellen haasteenamme on tehdä kovasti töitä saadaksemme otteen niistä asioista, jotka ovat tyypillisiä sähköisille ajoneuvoille toisin kuin polttoainemoottoreille sekä siirtää tämä tietämys tulevaisuuden kaupallisiin ajoneuvoihin, Honda Motorcycle Japanin pääjohtaja Chiaki Kato sanoi paljastustilaisuudessa Kyoto Newsin mukaan.

Tokion moottoripyöränäyttely on meneillään paraikaa. Se on avoinna 22. - 24. maaliskuuta.