– Tässä ollaan juuri Mc Donaldsin jonossa.Pysähdyttiin syömään, totesi Kainulainen.

Mitä jäi mieleen viikonlopun kilpailuista?

– Perjantai sujui iltapäivään asti vielä ihan hyvin. Viimeiseen settiin muutettiin pyörästä säätöjä jousituksen osalta, mutta ne meni väärään suuntaan. Jo silloin keula alkoi käyttäytyä jotenkin oudosti. Lauantain aika-ajoihin lähtiessä huomasin, että keula vain pohjas niin, että kaatuminen oli monta kertaa lähellä ja mikään ei tuntunut auttavan ongelmaan sillä hetkellä. Siksi lauantain aika-ajo meni ihan piloille olin 21. Keula saatiin fiksattua kilpailuun, mutta jouduin keskeyttämään kierroksella 10 sähkövian vuoksi, harmitteli Kainulainen.

– Sähkövika ilmeni sillä tavalla, että pyörästä hävisi aina välillä jännite. Käytännössä akku meni ajon aikana tyhjäksi ja pyörä vain sammua tupsahti. Yön aikana etsittiin, missä se sähkövika mahdollisesti on. Ei se tietenkään siinä varikolla enää sitä samaa vikaa tehnyt, eli ei katkonut jännitettä. Ensin vaihdettiin jännitteen säädin ja alettiin "hatusta" vaihtamaan niitä varaosia, mitä minulla siinä oli: eli päävirtakytkin ja akku. Joku niistä sen vian aiheutti. Todennäköisesti jännitteen säädin, koska aina välillä jännite tuli ja välillä putosi. Tiedonkeruusta pääsi näkemään, että se katkoi jännitettä lauantain kisan aikana, kertasi Kainulainen lauantaipäivän ongelmia.

– Mutta tämä päivä (sunnuntai) sujui ihan mallikkaasti, että ei siinä mitään. Kovasti joutui rutistamaan, että pääsi niin takaa (ruudusta 21) nousemaan kahdeksanneksi. Tämän päivän tekemiseen olen todella tyytyväinen, siis siihen, että sain alle noin hyvän tuloksen.

– Tykkään todella paljon tuosta Rijegan radasta. Se on tuttu rata, olen aikaisemmin ollut siellä sivarin kyydissä. Vaikka alkuun olikin vähän epäonnistumisia, ja kuitenkin saatiin näin hyvä tulos aikaiseksi, niin se on kuin balsamia haavoille.

– Ilman apua en olisi siellä pärjännyt ja onneksi oli auttavia käsiä ympärillä: mekaanikkoni Hessel Vd Glind, Pekka Päivärinta, Tim Reeves, Cristie Dad Simon ja Remše Racing Team. Olen todella kiitollinen heidän avustaan ja siitä, että aina löytyy jeesaajia, kiitti Kirsi Kainulainen.

– Minulla on seuraava OW-Cup:in kisaviikonloppu 13.-14.9 Assenissa, eli nyt on parin viikkon aikana on tehtävä iso huolto moottoriin ja käytävä koko sähköjärjestelmä läpi alusta loppuun. Mutta juuri nyt odotan, että päästään Itävallan puolelle, niin pysähdytään nukkumaan. Siellä on turvallisempaa nukkua tienvarressa, kuin täällä Sloveniassa. Ja kiitos vielä kaikille kannustuksesta, päätti Kirsi Kainulainen.

Kuva: Lutec Racing.

Tästä alkoi Kirsi Kainulaisen huikea kiri. Kuva: Lutec Racing.