KTM 1290 Super Duke GT:n moottorina toimii Super Duke R:stä tuttu LC8, eli 1301 cm3 kaksisylinterinen 75 ° V-twin, jossa on tehoa 173 hv ja vääntöä 143 Nm.

KTM:n mukaan moottorin voimantuottoa on tehty sopivammaksi GT-ajotapaan tarkoitetulle pyörälle. Sekä ruiskukartat, kampiakseli, sylinterikannet sekä venttiilien ajoitus on muutettu tavoitteena tuottaa voimaa ystävällisemmällä tavalla.

Pyörässä on sama apuvälinepaketti kuin normaalissa 1290:ssäkin, joten pyörään tulee stabiilisuuden kontrolli, kytkettävä, kantatessa toimiva ABS ja luistonesto sekä tehokartat, säädettävä WP:n jousitus. Unohtamatta KTM:n ensimmäistä quickshifteriä. Mäkilähtöavustimen saa lisäoptiona.

Sisarmallissa tehoa on mielettömästi, ja myös alusta toimii hyvin. GT voi hyvinkin olla kova sana sellaiselle, joka haluaa äärimmäisen matkapyörän, jossa on laukut mukana, mutta myös menopuoli kunnossa. Uutuuden pitäisi olla markkinoilla 2016.

KTM 1290 Super Duke GT

KTM 1290 Super Duke GT

KTM 1290 Super Duke GT

  • LC8 V-Twin -moottori, ride-by-wire, luistokytkin, 6-pykäläinen vaihteisto
  • Motorcycle Stability Control (MSC),  kytkettävä ABS, ajomoodin valinta sekä moniasentoinen luistonesto
  • Semiaktiivinen sähköisesti säädettävä WP:n alusta
  • Quickshifter
  • Vakionopeudensäädin vakiona
  • Optiona hill holder ja moottorin väännön hallinta
  • Erittäin kevyt kromimolybdeeni teräsputkirunko, alumiininen apurunko, jossa integroidut kiinnikkeet laukkuja varten
  • Säädettävä tuulilasi
  • Lämpökahvat

KTM 1290 Super Duke GT

KTM 1290 Super Duke GT