Päivän aikana oli joko ennakkoon tai sitten portilla rekisteröityneillä kuljettajilla mahdollisuus testata oman kulkuvälineensä aika ja nopeus varttimaililla. Kiihdytysratana oli käytössä Malmin historiallisen lentoaseman kiitorata.

Kiitoradalle oli rakennettu varttimailin kiihdytysrata johon 1280 m pitkä ja 30m leveä kiitorata jättää vielä hyvän jarruttelualueen.

Nopeudet olivat sinällään merkittäviä sillä normaalisti kiitoradalta tehtävien lentoonlähtöjen nopeus on 50-70 solmua eli noin 90-130km/h. 169 tapahtumaan osallistuneesta ajoneuvosta 36 oli moottoripyöriä.

Lentokenttä oli suljettuna lentoliikenteeltä joten lentokalusto oli parkissa kentänlaidalla odottamassa vuoroaan. Kuva Antti-Jukka Tuomela.

Lentokenttä oli suljettuna lentoliikenteeltä joten lentokalusto oli parkissa kentänlaidalla odottamassa vuoroaan. Kuva Antti-Jukka Tuomela.

Tuloksia

  • 1. Janne Uskali 275,17kmh 9,0328s Suzuki Hayabusa Targ
  • 2. Taneli Liljestad 245,66kmh 9,3616s Suzuki B-King
  • 3. 2-paikkainen dragster 251,20kmh 9,4280s kuljettajana Viivi Pesonen
  • 4. Jukka Kasurinen 244,83kmh 9,6238s Suzuki Hayabusa
  • 5. 240,04kmh 9,7658s Suzuki

Tieliikennekelpoisten autojen nopeimman paikan valloitti myös Janne Uskali Buickillaan ollen kokonaisajoissa 6.

Tapahtuman kotisivulle pääset tästä.

Radalla nähtiin myös H-D-pyöriä sporttikyykkyjen lisäksi. Kuva Antti-Jukka Tuomela.

Radalla nähtiin myös H-D-pyöriä sporttikyykkyjen lisäksi. Kuva Antti-Jukka Tuomela.