Watsonian'n tiedotteen mukaan sivuvaunujen kysyntä on jatkunut vakaana viimeisen 18 kuukauden aikana erityisesti retropyörien ja cruisereiden omistajien keskuudessa. Valmistaja on myös pannut merkille, että uusi BMW R 18 Classic sopisi hyvin sivuvaunupyörän veturiksi.

Sen 1802 kuutiosenttimetrin kaksisylinterinen moottori tuottaa yli 150 Nm vääntöä, joka tarjoaa mukavaa tehoa sivuvaunun kuljettamiseen, ja samalla sen 300 millimetriset tuplajarrulevyt neljine mäntineen takaavat pysähtymisen.

BMW R 18 Classic cruiseri varustettuna Watsonian uudella konseptisivauvaunulla.

BMW R 18 Classic cruiseri varustettuna Watsonian uudella konseptisivauvaunulla.

BMW:n rikas perinne on intouttanut Watsonianin suunnittelutiimiä rakentamaan uuden vaununkorin korona-pandemian aiheuttaman eristäytymisen aikana. Uutuuden linjat noudattavatkin hienosti vanhojen 1930-luvun klassikko-Bemareiden muotoja.

Vaunussa on erillisjousitus ja R 18 -mallin etupyörä vaununpyöränä. Jotta vaunu saataisiin mahdollisimman lähelle pyörää (aerodynamiikka, ohjautuvuus), osa vaunun etuosasta on poistettu ja sen tilalle laitettu lämpösuoja. Tämä kaikki johtuu R 18 bokserimoottorin isosta ulostyöntyvästä sylinteristä.

Jokainen Watsonian sivuvaunu valmistetaan käsin tilauksesta Cotswoldin tehtaalla, joten asiakkaat voivat lisätä niihin tietyissä rajoissa sellaisia ominaisuuksia kuin haluavat. 

Lisätietoja yrityksen kotisivuilta täältä.

BMW R 18 Classic cruiseri varustettuna Watsonian uudella konseptisivauvaunulla.

BMW R 18 Classic cruiseri varustettuna Watsonian uudella konseptisivauvaunulla.