Uusi MT-10 SP

Aikaisemmin esitellyn MT-10:n laajemmin varusteltu SP-versio esiteltiin EICMA-messuilla. SP-malleissa on erikoisvärit ja -grafiikat sekä lisää teknisiä ominaisuuksia.

MT-10 SP:n edistynyttä runko- ja alustateknologiaa ei ole aiemmin käytetty Yamahan tuotantomalleissa. MT-10 SP:ssä on ensimmäisenä Hyper Naked -moottoripyöränä edessä ja takana Öhlinsin uusin elektronisesti hallittu jousitusjärjestelmä. Järjestelmä perustuu Yamaha R1M -ratapyörän Öhlins-järjestelmään, mutta sitä on päivitetty ja kehitetty edelleen.

Se tarjoaa suuremman valikoiman vaimennuksen säätöjä ja paremman vasteen. Valittavana on kolme semiaktiivista vaimennustilaa sekä kolme manuaalista asetusta. Kun jokin semiaktiivinen tila on valittu, säätää järjestelmä puristus- ja paluuvaimennuksen vastaamaan vallitsevia ajo-olosuhteita. Manuaalinen tila mahdollistaa etuhaarukan ja takaiskunvaimentimen puristus- ja paluuvaimennuksen tarkan sähköisen säädön.

Uuden MT-10 SP:n kolmiosainen alakate antaa aggressiivisen ilmeen ja suojaa myös öljynjäähdytintä. Vakiona olevat punosjarruletkut takaavat hyvän jarrutuntuman ja paremman suorituskyvyn etenkin rata-ajossa, jossa jarrujen intensiivinen käyttö nostaa lämpötilat hyvin korkeiksi.

Uuden MT-10 SP:n Icon Performance -erikoisväritys ja grafiikka perustuvat R1M-ratapyörän väritykseen. Toimitukset Yamaha-jälleenmyyjille alkavat maaliskuussa 2022. Hinnat ilmoitetaan myöhemmin.

Hyper Naked ‑mallit päivittyvät

Yamahan suosittu MT-, eli Hyper Naked -mallisto käsittää yhteensä seitsemän mallia 125-kuutioisesta 1000-kuutioiseen. SP-erikoisversioita lukuun ottamatta kaikki MT-mallit ovat 2022 on saatavana uudella Cyan Storm ‑värityksellä, lisäksi MT-09:stä tulee saataville myös A2-versio ja MT-03 saa uuden päivitetty, EU5-hyväksytty moottorin.

MT-09 ja MT-09 SP ovat saatavana myös A2-ajokortille sopivina 35 kW:n versiona vuonna 2022.

Ainoa tekninen muutos on uusi ECU-ohjelmisto, joka rajoittaa enimmäistehon 35 kW:iin. Kun kuljettaja on suorittanut A-ajokortin, hän voi helposti purattaa moottorin tehorajoituksen valtuutetun Yamaha-jälleenmyyjän luona ja saa käyttöönsä täystehoisen, 70 kW:n version.

2022 XSR700

Yamaha XSR700 ja XSR700 Tribute 2022.

Yamaha XSR700 ja XSR700 Tribute 2022.

Ulkoisesti uusi XSR700 seuraa edeltäjiensä viitoittamaa tietä: perinteinen teräsputkirunko, retrotyylinen muotoilu, porrastettu istuin ja klassiset, pyöreät etu- ja takavalot. Rungossa on kuitenkin tähän mennessä tämän kokoluokan tehokkain kaksisylinterinen crossplane-moottori. Nykyteknologiaa edustavat myös muun muassa ABS-jarrut ja LED-valot.

80-luvun alkupuolella suuren suosion saavuttaneen, kaksitahtisen RD350LC:n väritys on inspiroinut uuden XSR700:n väritystä. Tuloksena ovat tyylikäs valkoisen ja sinisen yhdistelmä sekä elegantti mustan ja kullan yhdistelmä.

Ajo-ominaisuuksien parantamiseksi XSR700 on nyt varustettu suuremmilla 298 mm:n etujarrulevyillä. Tuloksena on parempi jarrutusteho ja -tuntuma. Uudistettu etuhaarukka ja Michelin Road 5 -renkaat varmistavat puolestaan entistä paremman ohjaustuntuman ja rengaspidon.

Aikaisemmin esitellyn XSR125:n myötä kaikissa uusissa Sport Heritage -malleissa on nyt uudenmalliset LED-ajovalot. Mustan ohjaustangon ja jarru- ja kytkinkahvojen lisäksi hallintapainikkeita on päivitetty käyttäjäystävällisemmiksi. Jäähdyttimen uudenmalliset sivusuojukset selkeyttävät yleisilmettä ja vilkut on voitu siirtää pois etuosasta.

2022 Tracer 7 ja Tracer 7 GT

Päivitetyn etuhaarukan lisäksi Tracer 7:n ja etujarru on varustettu suuremmilla 298 mm jarrulevyillä. Ne tarjoavat erinomaisen pysähtyvyyden ja jarrutuntuman kaikissa tilanteissa niin kaupungissa kuin maantiellä.

Värivaihtoehtoina ovat tutut Redline- ja Tech Kamo sekä uutena R1M-tyylinen Icon Performance, jossa yhdistyvät mattamusta ja kiiltävä hopeanharmaa sävytys sinisillä korostuksilla.

Toimitukset Yamaha-jälleenmyyjille alkavat huhtikuussa. Hinnat ilmoitetaan myöhemmin.

2022 Ténéré 700

Yamaha Tenere 700 ja Rally Edition 2022.

Yamaha Tenere 700 ja Rally Edition 2022.

Ténérén juuret juontavat legendaariseen XT500-moottoripyörään, joka julkistettiin vuonna 1976. 2022 Ténéré 700 saa uuden, Yamahan kilpapyörien väritykseen perustuvan Icon Blue -värityksen. Uusi väritys kattaa pyörän kateosien lisäksi myös vanteet. Mustat kateosat ja vanteet korostavat toisen uuden Midnight Black -värityksen mustanpuhuvuutta.

Toimitukset Yamaha-jälleenmyyjille alkavat tammikuussa 2022. Hinnat ilmoitetaan myöhemmin.

2022 Ténéré 700 Rally Edition

Ténéré 700 Rally Edition on laajasti vakiovarustettu alkuperäisillä Yamaha-lisävarusteilla, kuten Akrapovič slip-on -äänenvaimentimella, lujalla pohjapanssarilla, LED-vilkuilla, ketjusuojalla, jäähdyttimen suojalla ja tankin sivusuojilla.

Vuodesta 2022 Ténéré 700 Rally Edition on saatavana myös Heritage Rally -värityksellä. Siinä on valkoisella pohjalla punainen Yamahan Speedblock-grafiikka, puna-musta istuin ja kullanväriset vanteet.

Toimitukset eurooppalaisille Yamaha-jälleenmyyjille alkavat helmikuussa 2022. Hinnat ilmoitetaan myöhemmin.

2022 R6 Race

Yamaha YZF600R Race 2022.

Yamaha YZF600R Race 2022.

Yamaha R6 on hallinnut WorldSSP-sarjaa jo vuosia. Vain rata- ja kilpa-ajoon tarkoitettu 2022 Yamaha R6 Race on saatavana Tech Black -värityksellä, jonka kruunaa kullanvärinen etuhaarukka. Pyörä toimitetaan ratavalmiina ilman ajovaloja, seisontavaloja, peilejä, äänimerkkiä, rekisterikilpitelinettä, kahdenistuttavaa istuinta ja matkustajan jalkatappeja.

R6 RACE toimitukset alkavat helmikuussa 2022. Hinnat ilmoitetaan myöhemmin.