Päättyneellä neljänneksellä kaikki osa-alueet, moottorikelkat, mönkijät ja moottoripyörät kasvattivat liikevaihtoaan. Polariksen uusittu ennuste koko vuoden liikevaihdoksi on yli 4,4 miljardia dollaria. Tavoitteena on kasvattaa liikevaihto kahdeksaan miljardiin vuoteen 2020 mennessä.

Tulos per osake nousi kolmannella neljänneksellä 26 % 2,06 dollariin 18 % myynnin kasvun myötä. Myynti oli 1,3 miljardia dollaria. Liikevoitto kohosi puolestaan 20 % 140,8 miljoonaan dollariin. Sekä myynti että voitto kasvoivat kolmannen neljänneksen ennätyslukemiin.

Mp-myynti vetää

Moottoripyörien myynti kasvoi 28 % syyskuun vartilla vuotta aiempaan verrattuna 63,2 miljoonaan dollariin. Vuotta aiemmin luku oli 49,3 miljoonaa. Vuoden alusta moottoripyöriä on myyty 245 miljoonalla taalalla kun viime vuonna myynti oli vastaavalla jaksolla 151 miljoonaa. Nousua on ollut huikeat 62 prosenttia.

Indianin myynti on vetänyt hyvin mm. siksi että sen mallistoon esiteltiin loppukesästä kaksi uutta tuotetta, loistoluokan touringmoottoripyörä Roadmaster, ja samalla arvostettu Scout palasi tuotevalikoimaan. 

Victoryn myynti nousi vain muutamia prosentteja, mutta se johtui osittain siitä, että vuotta aiemmella neljänneksellä myyntiluvut kasvu oli vahva 30 prosenttia. Lisäksi uuden vuosimallin 2015 Magnumin toimitukset viivästyivät maalausongelmien vuoksi. Maalaamon kapasiteettiongelmat jatkuvat vielä neljännenkin neljänneksen ajan.

Tässä täytyy muistaa, että Indian on ollut tuotteena kunnolla myynnissä vasta tämän vuoden alusta, joten suuret kasvuluvut sisältävät paitsi asiakkaille myydyt pyörät myös mp-liikkeiden ja maahantuojien näytemalliston.

Polariksen valmistamien moottoripyörien myynti kasvoi USA:n ulkopuolella 80 prosenttia vuosivartilla nimenomaan Indianin myynnin kasvun vuoksi.

Uuden kolmipyöräisen Polaris Slingshotin myyntiluvut eivät vielä näy kolmannen neljänneksen luvuissa.

Victoryn myynti kasvoi niukasti, mutta kasvoi kuitenkin.