Kolmanneksi arvostetuin mp- tai mopobrändi oli Vespa. Tiedot perustuvat Markkinointi&Mainonta-lehden ja Taloustutkimuksen Brändien arvostus 2014 -tutkimukseen. Siinä selvitettiin 1008 brändin arvostus suomalaisten keskuudessa.

Tutkimuksessa vastaajia pyydettiin antamaan jokaiselle tuntemalleen brändille arvosana sen mukaan, miten paljon kyseistä brändiä arvostaa. Sijoitusten perustana on käytetty annettujen arvosanojen keskiarvoa. Tutkimuksen toteutti Taloustutkimus vuoden 2014 kesäkuussa, ja siihen osallistui 1006 henkilöä.

Tutkimukseen valitut brändit selvitettiin erillisen esiselvityksen perusteella keväällä 115 tuoteryhmästä. Tutkimuksen kohderyhmänä olivat 15–79-vuotiaat suomalaiset valtakunnallisesti Ahvenanmaan maakuntaa lukuun ottamatta. Asiasta kertoi Markkinointi- ja Mainonta-lehti.