Polaris nosti ohjeistustaan koko vuoden myynnin osalta ja samalla pienensi arviotaan osakekohtaisesta tuloksesta. Se arvioi korjatun nettotuloksen olevan 4,35 ja 4,5 dollarin välillä per laimennettu osake, ja (GAAP-)korjatun myynnin kasvavan koko vuoden osalta 12-14 %.

Moottoripyöräsegmentin myynti osat, varusteet ja oheistarvikkeet mukaanlukien oli vuoden 2017 toisella neljänneksellä 198 miljoonaa dollaria. Viime vuoden samaan jaksoon verrattuna myynti laski 13 % 228,4 miljoonasta dollarista. Victoryn osuus myynnistä osineen ja varusteineen sekä pyörineen oli tämän vuoden kvartaalilla vain 6,2 miljoonaa dollaria verrattuna vuoden 2016 vastaavan jakson 54 miljoonaan dollariin.

Indian porskuttaa

Indianin myynti kasvoi jaksolla merkittävästi uusien tuotejulkistusten ja brandin tunnettuisuuden leviämisen myötä. Toisaalta Indianin myynnin kasvun ja vähän ylikin söi Slingshotin heikko myynti, todetaan Polariksen tiedotteessa.

Polariksen moottoripyöräpuolen myyntikate oli 21,1 miljoonaa verrattuna viime vuoden toisen neljänneksen 38,9 miljoonaan dollariin. Victoryn lopettamisesta aiheutuneet kulut, 8,9 miljoonaa korjattuna myyntikate oli 30 miljoonaa Slingshotin vuoksi.

Kaikkiaan Polaris laskee, että vuoden alussa ilmoitettu Victory-merkin alasajo tulee maksamaan sille 90 miljoonaa dollaria, jotka kirjattaneen tämän koko vuoden kuluihin.

Pohjois-Amerikan kuluttajakysyntä Indianin ja Slingshotin osalta laski joitakin prosentteja vuoden toisella neljänneksellä, kun moottoripyörämyynti yli 900-kutioisissa putosi korkeampia yksilukuisia prosentteja.

Indian onnistui kuitenkin kasvattamaan myyntiään 17 % ja jatkoi markkinaosuutensa kasvattamista. Sen mahdollistivat uusien tuotteiden esittely sekä uuden kustomoitavalla RideCommand -kosketusnäytöllä varustettujen pyörien kysyntä.

Slingshotin myynti kärsi kilpailusta sekä siitä, että edellisvuoden kvartaalilla tuotantoa kasvatettiin sen vuoksi, että tuotantolaitoksia ja valmistusta oltiin siirtämässä Iowasta Huntsvilleen, ja lisäksi kirittiin kiinni useiden myöhästyneiden limited edition -mallien tuotantoa.

– Suorituskykymme parani monilla liikentoiminta-alueilla kuluneen neljänneksen aikana, erityisesti kansainvälisessä sekä varuste-, tarvike- ja oheistuotebusineksessamme. Powersports-teollisuutemme pysyi erittäin kilpailukykyisenä ja vastatuultakin oli matkalla, mutta palasimme kasvun tielle ja myös Indian Motorcyclesin osuus markkinoista kasvoi aggressiivisesti. Heikossa moottoripyöräteollisuuden tilanteessa Indian jatkaa kasvuaan osoittamalla, miten uusien jännittävien pyörämallien, vahvan jälleenmyyjäverkoston sekä yleisen brändimonmentumin hyödyntäminen voivat saada aikaan. Jälleenmyyjien sitouttaminen on konsernin prioriteetti ja panostamme siihen kaikilla tasoilla. Meillä on vielä paljon tehtävää, mutta näemme jo tuloksia vahvoista ja kestävistä edistysaskelista, joita otamme parantaaksemme liiketoimintamme perustaa, samalla kun luomme pohjaa uudelle kasvulle, Polariksen pääjohtaja ja hallituksen puheenjohtaja Scott Wine totesi.

Wine myös lupasi, että yritys julkistaa ensi viikolla uusia, jännittäviä Indian-malleja.