Tässä tapauksessa seikkailullisuus tarkoittaisi sitä, että pyörä olisi entistä offroad-kelpoisempi, ja että siinä on isompi polttoainetankki. Uusi malli esitellään muutaman viikon kuluttua EICMA:ssa Italiassa. Olemme paikan päällä seuraamassa esittelyä ja kerromme teille "lopullisen totuuden".

Sitä odotellessa joudumme arvioimaan asiaa muutaman tiedonmurun perusteella. Motorcycle kertoo patenttipiirrosten pohjalta, että tulevan mallin polttoainetankki ja peräpään sivukatteet olisivat uudet. Tankki on piirrosten perusteella samantapainen kuin nykyisessä Africa Twinissä, mutta se on leveämpi. Istuinosan kohdalla tankki olisi samanlevyinen kuin aiemmin, mutta edempää leveämpi.

Peräosan sivukatteiden muodon ero puolestaan viittaa siihen, että istuin olisi litteämpi ja yksiosainen. Muita muutoksia voisivat olla kaatumaraudat, vahvempi moottorin pohjapanssari, korkeammalta viety äänenvaimennin sekä nappularenkaat.

Young Machine on nimennyt mallin CRF1000LB:ksi, aika näyttää. 

Morebikes on laskeskellut uuden mallin tankin tilavuudeksi 22 litraa aiemman 19 litran sijasta. Se uumoilee, että myös ajovaloihin tulisi uudistuksia.

Mallissa on myös oletettavasti tyylin osalta enemmän samankaltaisuutta alkuperäisen, vuosimallin 1988 Africa Twinin kanssa rungon ja takarungon ja keinuhaarukan osalta.

16YM CRF1000L Africa Twin

16YM CRF1000L Africa Twin