Globaalissa BOTK-finaalissa kruunusta kisasivat custom-moottoripyörät, jotka oli valittu omien markkina-alueidensa hienoimmiksi. Pohjoismaisten jälleenmyyjien custom-kisan voitti maaliskuussa Harley-Davidson Malmö pyörällään Fat Boy T2. Se ei kuitenkaan selvinnyt globaaliin finaaliin asti.

Laidlawin Harley-Davidsonin voittopyörä “FXGTS Coast Glide” perustuu Harley-Davidsonin Sport Glide -malliin ja siinä on aitoa eteläkalifornialaista twistiä, tehden kunniaa Pacific Coast Highwaylle ja Etelä-Kalifornian vaikutukselle moderneihin powercruisereihin. Tiimi halusi pyörältä täyttä toimivuutta, mutta myös kalifornialaisen silauksen.

Calgary Harley-Davidson Kanada.

Calgary Harley-Davidson Kanada.

Battle of the Kings on maailman laajin jälleenmyyjille suunnattu kustomointikilpailu. Viime vuonna kisan voitti Harley-Davidson Bangkok Street Bob -pohjaisella “The Prince:llä”.

Tänä vuonna kisaan voi osallistua millä tahansa perusmallilla. Sääntöjen mukaan 50 % käytetyistä osista pitää olla alkuperäisiä H-D-tarvikkeita ja pyörän kustomointiin käytetty budjetti voi olla korkeintaan puolet pyörän vähittäishinnasta.

Muut finalistit olivat Warr’s Harley-Davidson, UK, Thunderbike Harley-Davidson, Saksa, Calgary Harley-Davidson, Kanada ja Harley-Davidson Queretaro, Meksiko.

Thunderbike Harley-Davidson, Saksa.

Thunderbike Harley-Davidson, Saksa.

Harley-Davidson Queretaro, Meksiko.

Harley-Davidson Queretaro, Meksiko.

Warr Harley-Davidson, UK.

Warr Harley-Davidson, UK.