Kaikkien motoristien yhteinen nettilehti

Hero

Kuvassa Intian suuurimman moottoripyörävalmistajan Heron Splendor-malli.

Moottoripyörämyynti ontuu maailman suurimmalla markkinalla – ja raskaasti

Moottoripyörämyynnin taantuminen Intiassa ei tietenkään heilauta meikäläisiä markkinoita eikä siinä mielessä ole ensikatsomalta tärkeä uutinen. Mutta kun otetaan huomioon myynnin mittasuhteet, asian merkitys muuttuu. Vuoden 2020 ensi neljänneksen myynti putosi 20 %, ja myynti oli heikointa maaliskuussa, jolloin myynti laski peräti 29 % edellisvuodesta. Lue lisää ›

Intialaisen Heron valmistamaa RF70-mallia myydään myös Pakistanissa.

Maailman suurimman mp-markkinan sävy alavireinen jo 13 kuukautta putkeen - myynti laski 3 miljoonaa pyörää

Intiassa on tällä hetkellä maailman suurimmat mp-markkinat, ovat olleet jo vuodesta 2016 lähtien. On myös vaikuttanut siltä, että noin 1,34 miljardin asukkaan maassa mp-myynnin kasvu jatkuu loputtomiin, ja määrissä on vain taivas rajana. Nyt väkiluvultaan maailman toiseksi suurimman valtakunnan mp-myynti onkin pienentynyt kaikkien merkkien osalta vuonna 2019. Ainoa positiivinen poikkeus on ollut Suzuki. Lue lisää ›

Kuvassa Intian suuurimman moottoripyörävalmistajan Heron Splendor-malli.

Intia on mp-valmistajien ja -kauppiaiden märkä uni: kaudella 2018 yli 20 miljoonaa myytyä moottoripyörää!

Intialaiset moottoripyörävalmistajat ylittävät ensi kertaa 20 miljoonan myydyn pyörän rajan fiskaalisena vuonna 2018. Kuuden valmistajan myynti kaikkiaan 12 merkin joukosta auttaa jo pääsemään 15,98 % vuotuiseen kasvuun. Loppujen kuuden tiedot tulevat nostamaan lukemaa vielä korkeammalle. Lue lisää ›

Hero Splendor iSmart.

Intia: maailman suurin moottoripyörien valmistusmaa - myyntiluvut käsittämättömiä

Intia on vaivihkaa, muttei sattumalta syrjäyttänyt Kiinan maailman suurimman moottoripyörien valmistusmaan paikalta. Syitä on monia: nopeiten kasvava talous ja nopeiten kasvava väestö. Jos ihmisiä on 1,32 miljardia ja moottoripyörä jo sääolosuhteiden puolestakin luonteva kulkuväline, niin mitä muuta voi odottaakaan? Intian moottoripyörien valmistusluvut ovat myös käsittämättömiä: Jos ynnätään Harley-Davidsonin, KTM:n, BMW:n, Ducatin ja Triumphin vuosittain valmistamat moottoripyörät, päästään vasta entisen britti-, nykyisen intialaisen ikonin, Royal Enfieldin vuosittaisiin valmistuslukuihin. Määrällä mitattuna RE on kuitenkin hyttynen isompiin intialaisiin verrattuna. Lue lisää ›

Hero Splendor iSmart.

Moottoripyörämyynnin käsittämättömät luvut Intiassa

Maailman suurimmilla moottoripyörämarkkinoilla pyörien kuukausittaiset myyntiluvut ovat uskomattomia. Ja kasvuprosentit myös. Vai mitä sanotte siitä, että pelkästään syyskuussa Intian suurin valmistaja Hero myi yksistään miltei 675 000 moottoripyörää ja kasvu edellisvuoteen oli yli 74 000 myytyä pyörää. Ohessa Heron, Hondan, Bajaj:n, TVS:n, Royal Enfieldin ja Yamahan syyskuun myyntilukuja. Lue lisää ›

Erik Buell Racingin logo.

Erik Buell Racingille löytyi ostaja - brändi jatkaa, mutta missä merkeissä?

Uutiset : Hero, Buell

Uutislähteet USA:ssa kertovat, että entinen yhteistyökumppani Hero Motorcycles on ostanut konkurssiin menneen Erik Buell Racingin koko osakekannan. Hinnasta ei ole tietoa, mutta Heron tiedetään pumpanneen 25 miljoonaa dollaria jo aiemmin yhteistyöhän EBR:n kanssa. Vastineeksi EBR on kehittänyt Herolle malleja, joita tämän on tarkoitus tuoda myyntiin Yhdysvaltoihin. Lue lisää ›

Erik Buell Racingin logo.

Ei ole helppoa mp-valmistuksessa - Erik Buell Racing selvitystilaan

Uutiset : Hero

Ei ole helppoa taistella moottoripyörävalmistajana isoja jättiläisiä vastaan. Ensin Erik Buell joutui lopettamaan Buell-moottoripyörien valmistuksen, kun yrityksen ostanut Harley-Davidson huonon taloustilanteen ja romahtaneen mp-myynnin takia myi firman. Nyt kisapuoleenkin keskittynyt Erik Buell Racing puolestaan on selvitystilassa ison intialaisen Heron tuesta huolimatta. Lue lisää ›

Zero.

Sähkö-mp-valmistaja isompiensa puristuksessa

Viime vuonna näihin aikoihin sähkömoottoripyörien valmistaja Zero voi hyvällä omallatunnolla väittää olevansa maailman johtava alallaan. Sen jälkeen on kuitenkin tapahtunut paljon: ensin Harley-Davidson tuli kisaan mukaan ja nappasi huomion Livewire-sähkö-mp-konseptilla sekä loistavasti hoidetulla brändimarkkinoinnilla. Seuraavaksi Polaris ilmoitti ostavansa Zeron suoran kilpailija Brammon, joka näin sai aivan toisenlaiset teolliset ja markkinoinnilliset resurssit taakseen kuin aiemmin. Ilmankos Zero reagoikin nopeasti kertoen tuplaavansa sekä työntekijäkuntansa että pyöriensä valmistuskapasiteetin. Lue lisää ›

Tuoreimmat uutiset Näytä lisää +