MV Agusta
MV Agustan venäläisellä pääjohtajalla Timur Sardarovilla on isoja suunnitelmia merkin suhteen, mikä ei tietenkään ole huono asia. Italialaiselle Motociclismo-lehdelle myöntämässään haastattelussa hän kertoo pyrkivänsä auttamaan yritystä laajentumaan, ja on myös jo toiminut sen eteen. Luvassa on uusi 950 cc moottori, adventurepyörä sekä kokonaan uuteen segmenttiin sujuttautuva kaksisylinterinen 350 cc malli, jonka valmistaa merkin kiinalainen yhteistyökumppani Loncin.
Lue lisää ›
MV Agusta Superveloce 800:lle jaetaan huomenna, 17. joulukuuta virallisesti Lombardian muotoilupalkinto Milanossa Palazzo Pirellissä. Palkinnon perusteina ovat mallin ajaton eleganssi ja henkeäsalpaava ulkomuoto.
Lue lisää ›
Walt Siegl on Itävallasta syntyisin oleva moottoripyörien rakentaja, joka vaikuttaa nykyään New Hampshiressä, Yhdysvalloissa. Mies uumoilee, että 80-luku on trendinä tulossa ryminällä vaikuttamaan rakenteluun. Samalla WSM eli Walt Siegl Motorcycles on astumassa kustomoitujen sähkömoottoripyörien maailmaan.
Lue lisää ›
Uutisoimme heinäkuussa italialaisen moottoripyörävalmistaja MV Agustan solmimasta yhteistyösopimuksesta kiinalaisen mp-valmistaja Loncin Motor Co:n kanssa. Samalla se ilmoitti astuvansa 350-500-kuutioisten moottoripyörien maailmaan. Nyt MV Agustan pääjohtaja Timur Sardarov on vahvistanut, että tämä tapahtuu varsin pian: "Mv Agusta on astumassa suurimmille relevanteille markkinoille, joka on 350-500-kuutioiset".
Lue lisää ›
MV Agusta julkaisi eilen tiedotteen, jossa kerrotaan, että aikanaan merkin pyörillä MM-titteleistä kisanneen ja kaikkien aikojen menestyksekkäimmän mp-kisakuskin Giacomo Agostinin urasta kertova museo on avattu mestarin kotikaupungissa Bergamossa. Agostini voitti urallaan 15 maailmanmestaruutta, 123 GP:tä, 18 Italian mestaruutta sekä 10 Tourist Trophyä. Kaikkiaan ansioluetteloon mahtuu 311 voittoa 60-luvun varhaisilta vuosilta myöhäiselle 70-luvulle. Valtaosa niistä MV Agustan väreissä.
Lue lisää ›
Ensin Ducati kertoi V4 Panigaleen perustuvasta Streetfighter V4:stä (208/220 hv, kuivapaino 178 kg), Kawasaki Z H2:n (200 hv, 239 kg) ja nyt moottoripyörätaiteeseen keskittynyt MV Agusta Brutale 1000 RR:stä. Teho 208 hv, kuivapaino 186 kg. Ensi vuodelle on siis valinnanvaraa hypernakuissa. Ja pitää muistaa, että RR on "karvalakkimalli" Brutale 1000 Serie Orosta.
Lue lisää ›
Italialainen premium-moottoripyörävalmistaja MV Agusta kertoi eilen seuraavan viiden vuoden toimintasuunnitelmastaan. Rahoitus toiminnalle tulee yhdestä lähteestä. Kehitystyöhön on lopultakin eväät, totesi yrityksen pääjohtaja Timur Sardarov.
Lue lisää ›
Aasian markkinat ja siellä olevat rahahanat kutsuvat yhä useampia valmistajia. Tuorein yhteistyöhön intautunut moottoripyörävalmistaja on "moottoripyörätaiteen" tekijä MV Agusta, joka solmi yhteistyösopimuksen kiinalaisen teollisuusjättiläisen Loncin Motor Co:n kanssa. Yhteistyön tavoitteena on kehittää kokonaan uusi tuoteperhe MV Agustalle 350 - 500 kuutiosenttimetrin luokkaan. Aasiassa kovin kilpailija tuolla moottorin kokoalueella on yllättäen Royal Enfield.
Lue lisää ›
MV Agusta valmistaa 300 kappaleen rajoitetun erän kahdesta pyörästään. Molemmat erät myytiin loppuun vain muutamassa päivässä. Brutale 1000 Serie Oro ja Superveloce 800 Serie Oro menivät kuin kuumille kiville fanien ja keräilijöiden talleihin – toivottavasti ei kuitenkaan pölyttymään käyttämättöminä.
Lue lisää ›
MV Agustan Superveloce 800 Serie Oro näyttäisi videolla esiintyvän naishenkilön myötä olevan monelle varsinainen unelmien täyttymys. Vai onko itse pyörä naisen unelmien täyttymys? Katsokaa, mutta omalla vastuullanne. Toimitus suhtautui varsin empien videoon.
Lue lisää ›
Melkein sadan klassisen MV Agustan kokoelma kuulostaa uskomattomalta, mutta totta se on. Ranskalainen huutokauppatalo Artcurial tuo osana isoa keväistä huutokauppaansa myös tämän kokoelman myyntiin. Myynnissä on uniikkikappaleita ja toisaalta malleja, joita tuskin enää näkee missään muualla. Onpa kaupan viimeinen valmistettu F4 RC:kin viime vuodelta. Kaupan on suuri pala italialaisen moottoripyöräilyn ja moottoripyörävalmistuksen historiaa ja sen kehityskaarta.
Lue lisää ›
Maailman suurimmat moottoripyörämessut päättyivät eilen Milanossa. Eicma-messuilla järjestetään vuosittain yleisöäänestys messujen kauneimmasta moottoripyörästä. MV Agusta katkaisi Ducatin monivuotisen voittoputken Brutale 1000 Serie Orollaan.
Lue lisää ›
Italailainen moottoripyörävalmistaja MV Agusta intoutui julkistamaan toisenkin mallin näin EICMA-messujen alla, Brutale 1000 Serie Oro. Tässä nakusporttipyörässä on muskelia, näköä ja vauhtia ihan uuteen malliin, kuten kaikki mahdolliset mittarit osoittavat.
Lue lisää ›
MV Agusta tiedotti sunnuntaina uuden limited edition -mallin Dragster 800RR American olemassaolosta. Pyörä on maalattu Setä Samulin värein, ja siinä dragsterimaista hehkua.
Lue lisää ›
MV Agusta on viime vuosien aikana ollut melkoisissa taloudellisissa ongelmissa, eikä liittoutuminen Mercedes-AMG:n kanssa tuonut pelastusta. Yhteistyö saksalaisten kanssa loppuikin melko nopeasti, mutta venäläisen oligarkkisuvun jäsen Timur Sardarov ComSar Investeineen tuli pelastamaan tilanteen. Sardarovista tulee nyt MV Agustan pomo vastineeksi ilmeisesti lisäsijoituksesta ja MV:n velkataakan pienentämisestä.
Lue lisää ›
MV Agusta F4 Claudio on jäähyväislaulu merkin nykyiselle 1000-kuutioiselle rivimoottorille. Kuten arvata saattaa, kyseessä on malli, joka sisältää kuta kuinkin kaiken mahdollisen osaamisen, mitä voi olla tarjolla. Kun pyörä painaa kisaversiona (pyörä on perusversiossaan katulaillinen, mutta kisaosat tulevat mukana, totta kai) kuivana 175 kiloa ja tehoa luvataan 212 hevosvoimaa, ja lisäksi Claudio on MV Agustalta malliesimerkki siitä, miten tekniikka voi olla kaunista, niin aika mielettömästä jäähyväismallista on kyse. Kiinnostaako ketään pyörälle luvattu huippunopeus? No, se on 302 kilometriä tunnissa.
Lue lisää ›
MV Agusta esittelee vuodessa muutaman limited edition eli rajoitetun valmistuserän versioita jostain mallistaan. Tällä kertaa LE-versio on tulosta yhteistyöstä Pirellin kanssa. Katso kuvat.
Lue lisää ›
MV Agusta uusi sporttimatkapyöränsä laittamalla siihen keskipakokytkimen. Kytkinkahva on silti edelleen paikallaan, joten voit itse valita käytätkö kytkintä vai annatko sen itse hoitaa hommansa automaattisesti.
Lue lisää ›
MV Agustalla on ollut tuotantonsa ja taloutensa kanssa melkoinen jumppaaminen, joten se poistui pari vuotta sitten MotoGP-radoilta. Vuonna 2019 se kisaa Moto2-luokassa, mikä on tietenkin edullisempaa kuin kuninkuusluokassa kisaaminen. Villeintä on tietysti se, että MV Agusta joutuu käyttämään pyörissään luokan virallisia moottoreita, jotka toimittaa brittiläinen Tirumph.
Lue lisää ›
MV Agusta Brutale 800 RR LH44 on vareselaisvalmistajan ja moninkertaisen Formula 1 maailmanmestarin Lewis Hamiltonin yhteistyön jatkoa. Aiemmat yhteistyömallit olivat Dragster 800 RR LH44 ja F4 LH44. Kuten edellisiäkin versioita, Brutalea valmistetaan vain 144 numeroitua kappaletta. Jos tavallinen Brutale ei ole riittävän erikoisen ja tyylikkään näköinen, niin Hamilton-versio on varmasti kiinnostava vaihtoehto: pyörän kuivapaino on 172 kg ja tehoa luvataan kampiakselilta 140 hevosvoimaa.
Lue lisää ›