Hero
Maailman suurimmilla moottoripyörämarkkinoilla pyörien kuukausittaiset myyntiluvut ovat uskomattomia. Ja kasvuprosentit myös. Vai mitä sanotte siitä, että pelkästään syyskuussa Intian suurin valmistaja Hero myi yksistään miltei 675 000 moottoripyörää ja kasvu edellisvuoteen oli yli 74 000 myytyä pyörää. Ohessa Heron, Hondan, Bajaj:n, TVS:n, Royal Enfieldin ja Yamahan syyskuun myyntilukuja.
Lue lisää ›
Intialainen moottoripyörävalmistaja Hero Motors, joka on osa Hero Groupia, ilmoitti viime torstaina allekirjoittaneensa sopimuksen italialaisen mp-valmistaja Ducatin kanssa. Sen mukaan Hero valmistaa tälle vaihteistoja seuraavan sukupolven Ducateihin. Sopimus vahvistaa Heron asemaa kansainvälisenä moottoripyörien ja komponenttien valmistajana.
Lue lisää ›
Uutislähteet USA:ssa kertovat, että entinen yhteistyökumppani Hero Motorcycles on ostanut konkurssiin menneen Erik Buell Racingin koko osakekannan. Hinnasta ei ole tietoa, mutta Heron tiedetään pumpanneen 25 miljoonaa dollaria jo aiemmin yhteistyöhän EBR:n kanssa. Vastineeksi EBR on kehittänyt Herolle malleja, joita tämän on tarkoitus tuoda myyntiin Yhdysvaltoihin.
Lue lisää ›
Ei ole helppoa taistella moottoripyörävalmistajana isoja jättiläisiä vastaan. Ensin Erik Buell joutui lopettamaan Buell-moottoripyörien valmistuksen, kun yrityksen ostanut Harley-Davidson huonon taloustilanteen ja romahtaneen mp-myynnin takia myi firman. Nyt kisapuoleenkin keskittynyt Erik Buell Racing puolestaan on selvitystilassa ison intialaisen Heron tuesta huolimatta.
Lue lisää ›
Intiassa pienimoottoriset ja niukalti polttoainetta kuluttavat moottori- ja kevytmoottoripyörät ovat kova sana. Onko meiltä unohtunut moottoripyöräilystä jotain oleellista, kun kuutiotilavuudet vain kasvavat? Millä muulla pyörällä päästään litra per sata km -kulutuksiin, jos sähköpyöriä ei lasketa?
Lue lisää ›
Viime vuonna näihin aikoihin sähkömoottoripyörien valmistaja Zero voi hyvällä omallatunnolla väittää olevansa maailman johtava alallaan. Sen jälkeen on kuitenkin tapahtunut paljon: ensin Harley-Davidson tuli kisaan mukaan ja nappasi huomion Livewire-sähkö-mp-konseptilla sekä loistavasti hoidetulla brändimarkkinoinnilla. Seuraavaksi Polaris ilmoitti ostavansa Zeron suoran kilpailija Brammon, joka näin sai aivan toisenlaiset teolliset ja markkinoinnilliset resurssit taakseen kuin aiemmin. Ilmankos Zero reagoikin nopeasti kertoen tuplaavansa sekä työntekijäkuntansa että pyöriensä valmistuskapasiteetin.
Lue lisää ›
Maailman toiseksi suurimman moottoripyörävalmistajan Heron vauraus ja menestys näkyy kaikessa, mm. televisiomainoksissa. Hyvin juhlallinen 50 sekunnin mittainen mainos 125 cm3:n moottorilla varustetusta Hero Glamourista sykähdyttää. Olisiko siinä jotain sellaista tv-mainonnan alkuaikojen viattomasta optimismista, ja elämäntavan ylistämisestä, mitä nykymainoksista ei enää tapaa?
Lue lisää ›
Kuuden tammikuussa eniten myydyn moottoripyörän myyntimäärät kertovat karua kieltä siitä, miten kauppa käy maailman suurimmilla moottoripyörämarkkinoilla. Eikä ihme, onhan Intia myös maailman toiseksi väkirikkain maa Kiinan jälkeen 1,25 miljardilla asukkaallaan.
Lue lisää ›
Intialainen Hero Motor Corp on solminut neljän vuoden sopimuksen golftaituri Tiger Woodsin kanssa, jonka mukaan tämä toimii Heron brändilähettiläänä. Sopimus on arvoltaan 32,5 miljoonaa euroa ja suurin intialaisen yrityksen viime aikoina tekemä.
Lue lisää ›
Yhdysvaltalainen Erik Buell Racing ja intialainen Hero MotoCorp työskentelevät yhdessä pienikuutioisen moottoripyörämalliston valmistamiseksi. Tuote on ilmeisesti tulossa Intian markkinoille, mutta Hero on muutenkin aloittamassa tuotteittensa tuontia Eurooppaan ja panostamassa ilmeisesti myös Yhdysvaltojen markkinoille.
Lue lisää ›
Maailman suurimmaksi noussut intialainen moottoripyörävalmistaja Hero Motocorp paljasti Milanon EICMA-messuilla hamuavansa lisää markkinaosuuksia. Seuraavana on vuorossa Euroopan markkinoitten valtaaminen.
Lue lisää ›
Intialainen mp-valmistaja Hero MotorCorp ei näytä lepäävän laakereillaan. Se on tällä hetkellä maailman toiseksi suurin moottoripyörä- ja skootterivalmistaja Hondan jälkeen. Mutta mikä on tilanne vuonna 2020? Silloin Hero aikoo myydä yli 12 miljoonaa pyörää kaksinkertaistaen nykyisen 6,2 miljoonan pyörän myyntinsä vuonna 2013.
Lue lisää ›
Hero MotoCorp on palkannut raskaansarjan mp-suunnitteluosaamista BMW:ltä. Heron lisenssisopimus Hondan kanssa päättyi kesäkuussa, ja yritys pyrkii säilyttämään asemansa maailman toiseksi suurimpana mp-valmistajana.
Lue lisää ›
Intialainen moottoripyörävalmistaja Hero Motocorp Ltd julkisti eilen 29.1. New Delhissä tukun uutuuksia. Heron tuotanto on suunnattu kehitysmaiden markkinoille Intiaan, Nepaliin, Guatemalaan, Hondurasiin, El Salvadoriin, Peruun ja Keniaan. Mielenkiintoiseksi yrityksen tekee se, että se julkisti maatalouskäyttöön suunnittellun pienen diesel-moottoripyörän konseptin sekä sarjahybridiskootterin, jossa moottori on valjastettu tuottamaan sähköä tarvittaessa.
Lue lisää ›