Muut
MV Agustan pääjohtaja Giovanni Castiglioni on paljastanut, että yrityksellä ei ole rahaa uuden superbiken kehittelyyn. Sen sijaan supistuvat t&k-varat on käytetty uuden 1200-kuutioisen supernakun kehitystyöhön.
Lue lisää ›
Kaksipyöräisten sähkömoottoroitujen ajoneuvojen myynti on ottanut Ranskassa harppauksen eteenpäin, vaikka valtio alkaa kompensoida niitten hankintaa vasta ensi vuoden alusta. Yltääkö maa silti Norjan lukuihin, missä sähköautoja taitaa olla suhteellisesti eniten maailmassa, kiitos valtion tukipoilitiikan, jää nähtäväksi.
Lue lisää ›
Taiwanilaisen Rough Craftin designeri Winston Yeh ei kuvia kumartele. Vaatii aika paljon pokkaa ottaa vareselaisvalmistaja MV Agustan pyörä muovailtavaksi uuteen uskoon, tämä kun mainostaa itseään yrityksenä, joka muutenkin tekee "moottoripyörätaidetta". Ohessa Yehin varsin mielenkiintoinen näkemys MV Agusta Brutale 800 RR:stä. Oletettavasti se ei jätä ketään kylmäksi?
Lue lisää ›
Piilaakson alue Kaliforniassa Yhdysvalloissa on paitsi sähköautovalmistaja Teslan myös sähkömoottoripyörävalmistaja Zeron kotiseutua. Samalla alueella tarkemmin Brisbanessa etelään San Franciscosta toimii myös toinen sähkö-mp-valmistaja Alta Motors. Se haluaa tehdä nopeita ja tehokkaita sähkömoottoripyöriä, ja käyttää 3D-tulostusta nopeuttamaan tuotekehitysprosessia.
Lue lisää ›
Yhdysvaltain liikenneministeriön alainen National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) kertoi eilen, että se lisää äänivaatimuksen kaikkiin uusiin hybridi- ja sähköautoihin jalankulkijoiden turvallisuuden nimissä. Uusi liittovaltion turvallisuustandardi auttaa niitä jalankulkijoita, jotka ovat sokeita, joiden kyky nähdä on heikentynyt sekä myös muita jalankulkijoita paremmin huomaamaan ja paikallistamaan ajoneuvoja, jotka tähän asti ovat olleet käytännössä äänettömiä.
Lue lisää ›
50 miljoonan euron velkataakan kanssa pyristelevä italialainen moottoripyörävalmistaja MV Agusta on ihan itse takonut yhden naulan lisää arkkuunsa: se on perinyt työntekijöidensä eläke- ja sosiaaliturvamaksut, mutta käyttänyt niitä maksamiseen velkojilleen ja tavarantoimittajilleen. Mikäli tämä on totta, vareselaisvalmistajaa odottaa 6,8 miljoonan euron rästi viranomaisille tilittämättä jääneistä maksuista.
Lue lisää ›
Nortonin uudet mallit tottelevat nimeä V4 RR ja SS. Uusi 1200-kuutioinen V4-moottori ärisee luvatut 200 hevosvoimaa.
Lue lisää ›
Gyroskooppihyrrien varassa pystyssä pysyvät Lit Motorsin C1 -sukkula sekä BMW:n tulevaisuudenvisio Next 100 saavat uuden kilpailijan GyroCyclesta. Sähkömoottorilla varustetun moottoripyörän pitäisi pysyä pystyssä gyroskooppihyrrien varassa silloinkin, kun kuski poistuu pyörän selästä. GyroCyclen luvataan olevan myynnissä jo vuoden 2017 mittaan.
Lue lisää ›
Sähkömoottoripyörävalmistaja Zero julkisti tiistaina Milanon MP-messuilla malliston, joka ensi kertaa yltää yli maagisen 200 mailin, 320 kilometrin rajan yli yhdellä latauksella. Toisin kuin bensiinikäyttöisissä pyörissä, pisin mahdollinen matka saavutetaan kaupunkiajossa. Lisäksi päivitetty voimansiirtoketju tuottaa enemmän vääntöä kuin yksikään 1000-kuutioinen urheilupyörä. Jatkoksi Zero lupaa käyttämilleen akuille viiden vuoden takuun. Takuu ei sisällä kilometrimäärärajoituksia.
Lue lisää ›
MV Agusta itse väittää uuden Turismo Veloce RC:n olevat sporttiorientoitunein matkapyörä koskaan. RC:tä valmistetaan rajoitettu 250 kappaleen sarja. Katso kuvakavalkadi.
Lue lisää ›
Polariksella on menossa kolme takaisinkutsua eri syistä vuosina 2015 ja 2016, eli koko elinaikanaan valmistettuihin Slingshoteihin.
Lue lisää ›
Intialaisen Eicher Motors'in omistama Royal Enfield panostaa koko ajan tietoisesti kappalemyynnin kasvattamiseen. Viime vuonna se jo ohitti Harley-Davidsonin, toki pyörien hinnat ovat jotain muuta kuin H-D:llä, mutta klassikkopyörävalmistaja on laajentamassa mallistoaan ja kasvattamassa moottoriensa kokoa. Tämän vuoden puolella RE julkistaa vielä varmasti ainakin yhden uuden mallin, joka pitäisi olla varustettu 750 cm3 moottorilla.
Lue lisää ›
Vanha brittimerkki Ariel suoritti uuden tulemisen jokunen vuosi sitten, ensin Atom-urheiluautojen merkeissä, sittemmin Ace-moottoripyörien valmistajana. Acessa on Hondan VFR 1200 F:n moottori, joka puhkuu 173 hevosvoimaa. Se kelpasi sellaisenaan perus-Acen voimanlähteeksi, mutta R-versioon on valmistajan puheiden mukaan kutiteltu lisää tehoa.
Lue lisää ›
Oy Brandt Ab aloittaa Piaggio-konsernin pyörien maahantuonnin 1.1.2017. Valikoimiin kuuluvat mm. Vespa, Aprilia, Derbi, Gilera ja Piaggio-merkit.
Lue lisää ›
Norton julkistaa uuden 200 hevosvoimaisen V4 -moottoripyöränsä 19.11.2016. Sitä odotellessa oheinen video voi vähän lohduttaa.
Lue lisää ›
Yhdysvalloissa Ural-sivuvaunumoottoripyörät ovat saavuttaneet jonkinlaista kulttimainetta, eikä aiheetta. Oheisen videon ohjeiden avulla voit harjoitella turvallisesti ajamista. Ohjeet ovat päteviä. Ajavasta karhusta huolimatta.
Lue lisää ›
Vareselaisvalmistaja MV Agustan kello tikittää. Yritys on velkasaneerauksessa ja sen pitäisi pystyä esittelemään velkojilleen toimiva suunnitelma, millä kömpiä ulos 50 miljoonan euron velkataakan alta. Keinot ovat perinteiset, mallivalikoiman rajaaminen, keskittyminen kalliimpiin malleihin sekä työvoiman vähentäminen, mutta riittääkö se?
Lue lisää ›
Maailman suurimmilla moottoripyörämarkkinoilla pyörien kuukausittaiset myyntiluvut ovat uskomattomia. Ja kasvuprosentit myös. Vai mitä sanotte siitä, että pelkästään syyskuussa Intian suurin valmistaja Hero myi yksistään miltei 675 000 moottoripyörää ja kasvu edellisvuoteen oli yli 74 000 myytyä pyörää. Ohessa Heron, Hondan, Bajaj:n, TVS:n, Royal Enfieldin ja Yamahan syyskuun myyntilukuja.
Lue lisää ›
Intialainen moottoripyörävalmistaja Mahindra on ostanut BSA Motorcyclesin.
Lue lisää ›
Kuten arvata saattaa uusi vuosimallin 2017 MV Agusta F4 RC on täynnä merkin superbike-kisaperimää. Pyörä on katulaillinen, mutta mukana tulevat myös kisaosat, joilla saadaan lisää tehoa ulos. Jo perusversiona F4 RC:lle luvataan 205 hevosvoiman teho. Lisää jytyä tuovat kisakäyttöön tarkoitettu titaaninen vaimennin ja sitä varten säädetty kisa-ECU.
Lue lisää ›