GSX-R
Odotin vuoden 2017 Suzuki GSXR1000:ltä valtavaa huipputehoa, hyvää alavääntöä, kevyttä käsiteltävyyttä, epämukavaa ajoasentoa, sekä pintakovaa ja vaikeaa alustaa. Osa odotuksista toteutui, osa ei. Alla asiasta tarkemmin.
Lue lisää ›
Yksi moottoripyörämaailman suuria kestohuhujen kohteita on ollut se, milloin tulee lopultakin uusi versio Suzuki Haybusasta? Mallia ei ole päivitetty kovin tiheään tahtiin, pikemminkin päinvastoin. Kuka enää edes muistaa, milloin nykyinen versio esiteltiin? Se tiedetään jo, että vuoden 2018 Busa pysyy samanlaisena kuin nykyinen, mutta 2019 kaiken pitäisi olla toisin, ja tilalla turboahdetun version tuosta suositusta nopeasta ja väkivahvasta sporttisesta pyörästä, joka taipuu myös matkantekoon.
Lue lisää ›
Suzukin malliuutuudet Intermotissa olivat pitkästä aikaa mielenkiintoisia. Kärjessä kulkee tietysti GSX-R 1000 ja sen R-versio, joihin tuli tehoa lisää 17 hevosvoimaa. Pyörässä on paljon MotoGP:stä johdettua tekniikkaa, kuten muuttuva venttiilinajoitus ja mielenkiintoisia ominaisuuksia.
Lue lisää ›
Japanilainen moottoripyörälehti Young Machine, joka hyvin usein on ollut oikeassa ennusteineen väittää, että vuonna 2018 näemme Supebladen, kunhan ensin vuoden 2017 Fireblade on nähnyt päivänvalon. Saman numeron kannessa komeilee vuosimallin Suzuki GSX-R1000:n vuosimallia 2017, jolle luvataan 205 hevosvoimaa.
Lue lisää ›
MP16-messujen perjantaipäivän kuvatuin neiti oli vähäisestä iästään huolimatta takuuvarmasti klaukkalalainen Sade Raunio. Toki Sade on söpö yksivuotias, mutta huomion syy oli tällä erää myös ulkoinen. Hänen isänsä Joonas Raunio oli modannut lastenvaunut, jotka lämmittävät jokaisen motoristin sielua.
Lue lisää ›
Englannin Suzuki osallistui viime vuonna Motorcycle Live -messuille Lontoossa, ja piti siellä työnäytöksen, jossa koottiiin messuyleisön nenän edessä vuosimallin 1985 Suzuki kuin uudeksi laatikollisesta varaosia. Show oli osa Suzukin vintage-osien ohjelmaa, jossa halutaan kertoa, että vanhoja varaosia on edelleen olemassa ja saatavilla.
Lue lisää ›
Suzukin konseptiksi mainostama pienin, kaunein, nopein ja tehokkain GSX-R1000 vaikuttaa varsin tuotantovalmiilta. Voi olla, että se tulee markkinoille vasta 2017, mutta... Katso video.
Lue lisää ›
Suzuki on ehtinyt myydä 30 vuoden aikana jo yli miljoonan GSX-R linjan pyörää. 15 vuotta sitten pakkaa tuli hämmentämään GSX-R1000, ja nyt nähtävä konsepti on jo kuudennen sukupolven kehitysversio aiheesta. Suzuki toi pyörän näytille konseptina, mutta veikkailuja on esitetty sen puolesta, että pyörä olisi tuotannossa jo ensi kesänä. Kiinnostavaa, sillä kyseessä pitäisi olla nopein, tehokkain, kevein ja aerodynaamisin tonninen Gikseri koskaan. Alkavatko teholukemat aikanaan kakkosella, on tietysti myös mielenkiintoinen kysymys.
Lue lisää ›
Maailman moottoripyörälehdistö on jo pitkään kaivannut kunnollista päivitystä Suzukin tonniseen Gikseriin. Nyt kun japanilainen Young Magazine on julkistanut kuvan aiheesta kuhina on ollut melkoista. Toivotaan, että uusi GSX-R1000R näkee päivänvalon Milanossa marraskuussa. Oli tuo japanilaisten kuva aito tai koneellatehty, se on varsin hännäkkään näköinen.
Lue lisää ›
Suzuki takaisinkutsuu 23 000 mallivuosien GSX-R 750 ja 2009-2014 GSX-R 1000 -moottoripyöriä Yhdysvalloissa. Kutsu laajentunee aikanaan myös Suomeen.
Lue lisää ›
Suzukin Suomen maahantuoja vahvisti, että takaisinkutsu koskee noin tuhatta täällä myytyä moottoripyörää.
Lue lisää ›
Suzuki-moottoripyörien Suomen maahantuonti valmistelee parhaillaan tiettyjen GSX-R mallien takaisinkutsua. Suomessa takaisinkutsu koskee noin tuhatta Gixeriä.
Lue lisää ›
USA:n liikenneturvallisuusviranomainen on määrännyt Suzukin GSX-R sporttipyörille massiivisen takaisinkutsun. Sama tapahtui vähän aiemmin Britanniassa. Usa:ssa takaisinkutsu koskee 200 000 pyörää, syy on sama kuin Englannissakin, ongelmat pääjarrusylinterissä.
Lue lisää ›
Suzuki kutsuu huoltoon jokaisen vuoden 2004 jälkeen rakennetun GSX-R:n koskien 600, 750 ja 1000 kuution malleja. Takaisinkutsun syyksi se on ilmoittanut etujarrun pääsylinterin mahdolliset ongelmat.
Lue lisää ›