Pyörä osoittautui Suomessa vähän harvinaisemmaksi vuosimallin 1996 Honda Shadow 1100 American Classic Editioniksi ja kuljettaja puolestaan Antero Väänäseksi.

– Vasta tänään otin pyörän liikenteeseen ja tulin tänne, kun ajattelin, että täällä on aina muitakin motoristeja, mutta poikkeuksellisesti nyt ei ketään muita ollutkaan.

– Vasta tänään otin pyörän liikenteeseen, Antero Väänänen kertoo.

– Vuodessa kilometrejä kertyy vajaat 10 000. Olen aina harrastanut isoja pyöriä. Tällä hetkellä minulla on kaksi pyörää tämä Honda Shadow 1100 ja Honda CBR 1100XX Super Blackbird, joka on normaalisti "ajopyöränä".

Miten kaksi näin erilaista moottoripyörää sopii samalle miehelle?

– Hyvinhän ne sopii, vaikka tässä Shadowissa onkin melkein sata hevosvoimaa vähemmän kuin Bläckkärissä, Väänänen nauraa. – Blackbirdini on vielä sitä sarjaa, jossa on kaasuttimet, joten siinä on 165 hevosvoimaa.

Antero Väänäsen vuosimallin 1996 Honda Shadow 1100 American Classic Edition.

– Tällä Shadowilla on taas sitten mukava ajaa rauhallisesti ja se on luotettava ja helppohoitoinen kumppani. Siinä on muun muassa hydraulisesti säätyvät venttiilinvälykset, joten niitä ei tarvitse käytännössä säätää lainkaan. 

Shadow 1100 American Classic Edition on sitä Hondan sukupolvea, joka valmistettiin Yhdysvalloissa, joten se on omanlaisensa harvinaisuus.

Rauhallisesti Shadowilla ja vauhdikkaammin Blackbirdillä, tuumaa Antero Väänänen.

Miten pitkiä reissuja ajat?

– Joskus on tullut käytyä Gospel Riders:ien kokoontumisajoissa, mutta pääasiallisesti ajelen tässä lähistöllä 200 kilometrin säteellä, kertoi Jyväskylästä kotoisin oleva Väänänen.

Turvallisia kilometrejä!

Antero Väänäsen vuosimallin 1996 Honda Shadow 1100 American Classic Edition.

Antero Väänäsen vuosimallin 1996 Honda Shadow 1100 American Classic Edition.

Antero Väänäsen vuosimallin 1996 Honda Shadow 1100 American Classic Edition.

Antero Väänäsen vuosimallin 1996 Honda Shadow 1100 American Classic Edition.