Classic Legends kertoo, että Jawojen kysyntä Intiassa on terveellä pohjalla, sen onnistuttua myymään yli 50 000 pyörää 12 ensimmäisen tuotantokuukauden aikana.

Suorituksen arvoa kasvattaa se, että myynti kärsi melkoisesti koronaviruspandemian aiheuttaman liiketoiminnan keskeyttämisen vuoksi. 

Classic Legends kertoo nostavansa Jawan tuotantokapasiteettia koko ajan, mutta samalla myös kasvattavansa myyntiverkostoaan ympäri Intian pystyäkseen vastaamaan nousevaan kysyntään.

– Uusimpana tulokkaana Intian moottoripyörämarkkinoilla olemme ylpeitä siitä, mitä olemme saavuttaneet niin lyhyessä ajassa. Suhteellisen uutena start-up-yrityksenä Classic Legends on saanut aikaan täysimittaiset tuotantolaitokset niitä kolmea mallia varten, jotka olemme esitelleen osana Jawa-brändin elvyttämistä. Samalla olemme pystyttäneet ennätyksellisen ja laajalle levinneen myyntiverkoston ja vahvistaneet kaikkia toimintojamme jatkuvasti kohtaamaan asiakkaittemme vaatimukset, Classic Legendsin pääjohtaja Ashish Singh Joshi totesi.

Yritys kertoi, että sen pyörät ovat samanlaisen nosteen kohteena myös kansainvälisillä markkinoilla. Se on myös alkanut viedä moottoripyöriä Nepaliin ja Eurooppaan. Suomeenkin on saatu kolmen uuden Jawan kiintiö tälle vuodelle.

Tässä lisää: Tätä on odotettu: Jawa 300CL on tulossa myös Suomeen – kaksi jo myyty!

Jawalla on kolme tuotantomallia tällä hetkellä: Jawa, Jawa Forty Two ja Perak.

Classic Legends on Mahindra & Mahindran tytäryhtiö, joka omistaa oikeudet myös BSA-tuotemerkin käyttöön.

Asiasta kertoi Hindustan Times.

Aiheesta lisää:

Jawa Perak -bobberin toimitukset alkavat 20.7. – valitettavasti toistaiseksi vain Intiassa

 

Teksti Erkki Mäki, kuvat Jawa.