2021 Ducati Multistrada V4 on varustettu V4 Granturismo -moottorilla, jonka teho vakiona on 170 hevosvoimaa ja siinä on runsain mitoin kuljettajaa avustavaa elektroniikkaa.

Touring-ominaisuuksia korostaa pitkä, 60 000 kilometrin mittainen venttiiliensäätöväli, panostus ajomukavuuteen sekä tutkajärjestelmä. Multistrada V4:ssä on ensimmäisenä moottoripyöränä maailmassa kaksi tutkaa. Niistä toinen hoitaa mukautuvan vakionopeussäätimen virkaa ja huomioi edessä kulkevat ajoneuvot. Taakse katsova poistaa kuljettajalta sokeat pisteet. 

Kisavaimennin ja -putkisto.

Kisavaimennin ja -putkisto.

Sisäänrakennettu navigaattori ja kaarteen mukaan toimivat ajovalot kruunaavat matka-ajo-ominaisuudet.

Enduro-puolta edustavat offroad-ajo-ominaisuudet, sähköinen jousitus, pehmeä voimantuotto sekä vaihteiden välityssuhteet.

Urban-valinta mahdollistaa helpon ajettavuuden hitaissa vauhdeissa. Lisäksi pyörään voi kytkeä älypuhelimen.

Multistrada V4:n moottorin tilavuus on 1158 cm3 ja teho 125 kW / 170 hv / 10 500 rpm sen maksimivääntö on 125 Nm / 8750 rpm. Moottorin öljynvaihtoväli on 15 000 km ja venttiilien tarkastus- ja säätöväli 60 000 km.

Pyörän kuljettajaa avustavien järjestelmien toiminta perustuu kuusiakseliseen inertiamittausyksikköön (IMU) ja sen sensoreihin. Järjestelmiin kuuluvat kaarre-ABS, Ducati Wheelie Control (DWC), kaarteissakin toimiva vetoluistonesto Ducati Traction Control (DTC), ja Multistrada V4 S:ssä lisäksi kaarreajovalot, Cornering Lights (DCL).

Akrapovicin kisavaimennin ja -putkisto.

Akrapovicin kisavaimennin ja -putkisto.

Akrapovič: painoa pois, lisää tehoa

Tarjolle tulee kaksi Akrapovičin lisävarustekittiä. Molemmat on suunniteltu erityisesti tätä mallia varten, ja niiden design on tehty sopimaan Multistradan ulkonäköön.

Ensinnäkin on kisaputkisto, johon kuuluvat teräksinen pakoputkisto ja titaanisella ulkokuorella varustettu vaimennin. Paketti tuo lisää tehoa ja keventää pyörää entisestään 5 kg. Mukana tulee myös uusi moottorinohjauskartta. Putkiston ja vaimentimen myötä moottorin teho nousee 174:n hevosvoimaan ja vääntö 133 Newtonmetriin.

Tyyppihyvaksytty Akrapovicin vaimennin.

Tyyppihyvaksytty Akrapovicin vaimennin.

EC/ECE-tyyppihyväksytyn vaimentimen runko on tehty titaanista ja sen pää hiilikuidusta. Tyyppihyväksytty vaimennin on 0,7 kg kevyempi kuin alkuperäinen, ja parantaa hieman pyörän tehopainosuhdetta.

Akrapovičin tyyppihyväksytty vaimennin tulee vakiona Multistrada V4 S Sportin mukana.

Aiheesta aiemmin: 

Uusi Ducati V4 Multistrada on kahden tutkan adventurepyörä – tekniset tiedot ja kuvakavalkadi

Ducati juhli 100.000 Multistradan myymistä – kertoi samalla, että V4-malli tulee 2020