Katso kahdesti - minä näen sinut, näetkö sinä minut? Näe ihminen kypärän takana. Kuva Ívar Helgason

Katso kahdesti - minä näen sinut, näetkö sinä minut? Näe ihminen kypärän takana. Kuva Ívar Helgason

BLS:n tavoitteena on kasvattaa autoilijoiden tietoisuutta ja ymmärrystä siitä, että moottoripyöräilijät ovat osa liikennettä siinä missä kaikki muutkin. Kampanjassa käytettyjen kuvien – jotka hienolla tavalla poikkeavat tavanomaisesta – on tarkoitus näyttää ihminen kypärän takana tai sisällä.

BLS on kampanjoinut aiemminkin, mutta tämänvuotisen kampanjan tarkoituksena on vanhaa "Katso toisenkin kerran" -fraasia hyödyntämällä kertoa, että kypärän sisällä on ihminen, joka myös haluaa ehtiä ja päästä illaksi kotiin. Kunhan katsot sen toisenkin kerran, ja näet ihmisen kypärän sisällä, ymmärrät.

Katso kahdesti - minä näen sinut, näetkö sinä minut? Näe ihminen kypärän takana. Kuva Ívar Helgason

Katso kahdesti - minä näen sinut, näetkö sinä minut? Näe ihminen kypärän takana. Kuva Ívar Helgason

Kampanjan alaotsikoita ovat "Puhelin voi odottaa", "Kaikki me haluaisimme nukkua kotona ensi yön".

Kahdeksan ihmistä otti osaa kampanjaan malleina. He edustavat motoristiyhteisöä omilla kasvoillaan. Kaikki kuvat julkaistaan BLS:n kotisivulla  www.sniglar.is.

Valokuvat ovat islantilaisen valokuvaajan Ívar Helgasonin käsialaa. Asiasta kertoi ensin FEMA.

Teksti Erkki Mäki, kuvat Ívar Helgason.

Katso kahdesti - minä näen sinut, näetkö sinä minut? Näe ihminen kypärän takana. Kuva Ívar Helgason

Katso kahdesti - minä näen sinut, näetkö sinä minut? Näe ihminen kypärän takana. Kuva Ívar Helgason