Sunnuntaisessa Algheron-osakilpailussa Hindersson oli 125-luokan aika-ajossa kahdeksas ja kilpaerissä seitsemäs sekä viides. Viikkoa aiemmin Riolassa lohjalainen pamautti aika-ajossa peräti kolmanneksi. Tuolloin hän ajoi kummassakin erässä viidenneksi.

- Kisoista jäi hyvä fiilis, koska vauhtini oli kohdillaan ja pystyin ajamaan kärkipään sijoilla. Kolme starttia neljästä meni tosin huonosti, joten jouduin tekemään erissä nousua pitkälti 20:nnen sijan huonommalta puolelta. Taisin ylireagoida lähdöissä ja jäin ”pussiin” muiden kuskien taakse. Viimeisessä startissa olin sitten mutkassa kärjessä ja vaikka ajauduin hieman ulos, olin kurvin jälkeen viidentenä, isobritannialaisen MotoXChange-tiimin GasGas-pyörän kuljettajaksi täksi kaudeksi siirtynyt Hindersson kuvaili.

- Italian kisojen kärki oli aikalailla samaa kuin EM-sarjassa, joten taso oli kova. Joukkoon mahtui myös monia selkeästi hitaampia kuskeja, mikä teki esimerkiksi aika-ajossa nopean kierroksen ajamisesta vaikeaa ruuhkan takia. Oli todella mukavaa päästä vihdoin treenaamaan kesäoloissa ja kisaamaan ensimmäistä kertaa Italian sarjassa.

Hinderssonin oli määrä osallistua Italian talvisarjan kolmanteen ja samalla viimeiseen osakilpailuun Mantovassa 14. maaliskuuta, mutta kiristyvä koronavirustilanne muutti Hinderssonin suunnitelmia. Kim-isänsä kanssa reissussa oleva Kasimir suuntasi Sardiniasta Belgian kautta takaisin Suomeen, minne he saapuvat loppuviikolla.

Italiassa Hindersson sai paljon arvokasta ajovalmennusapua italialaiselta MGR-tiimiltä, jonka värejä edustaa Imatran Moottorikerhon Matias Vesterinen. Suomessa sekä Hindersson että Vesterinen kilpailevat orimattilalaisen Motopalvelu-moottoripyörätalon tiimissä. Kotimaan kilpailuissa ja maailmalla Hinderssonia on vahvasti tukemassa karjalohjalainen Motorengas, joka tuo maahan Mitas-renkaita.

- Ehdin treenata kymmenisen tuntia ennen ensimmäistä kisaa. Vähintään tuplamäärä olisi ollut parempi, mutta tämä reissu oli hyvä alku ajokaudelle. Jaksoin hyvin ajaa kisoissa. En väsynyt liikaa eivätkä kätenikään puutuneet, vaikka se on tavallinen ongelma ”kaikilla” kuskeilla ajotauon jälkeen ensimmäisissä kisoissa.

Lohjalaisen Järnefeltin koulun seitsemäsluokkalainen Hindersson palaa seuraavaksi opintojen pariin. Noin kuukauden kuluttua on edessä matka Iso-Britanniaan, missä hän liittyy MotoXChange-tiimin joukkoihin. Luvassa on tiimin henkilökuntaan ja toimintaan tutustumista sekä ajoharjoittelua ja kilpailuja. Keväällä edessä siintävät myös Hollannin mestaruussarjan osakilpailut sekä Euroopan mestaruussarja.

Imatran Moottorikerhon Matias Vesterinen ajoi Algherossa MX2-luokan erässä 19:ksi ja sitä seuranneessa MX2- ja MX1-luokkien parhaiden kuljettajien yhteisessä superfinaalissa 29:ksi. Vesterinen on MX2-luokan sarjapisteissä sijalla 22. Vesterisen päätavoite on menestyä Euroopan mestaruussarjan kovimmassa, EMX250-luokassa.

Sardiniassa niin ikään harjoitusmatkalla ollut, Hyvinkään Moottorikerhon Hanna Mertsalmi joutuu pitämään taukoa ajamisestaan murrettuaan ranteensa kaatumisessa omissa harjoituksissa. Mertsalmen tähtäimessä on naisten EM-sarja.

Kaikki tulokset:

www.mgmtiming.it/default.aspx?pagina=/2021/_Campionati_Internazionali_MX/2021-02-28%20Riola

www.mgmtiming.it/default.aspx?pagina=/2021/_Campionati_Internazionali_MX/2021-03-07%20Alghero

Teksti ja kuva: Kasimir Hinderssonin tiedotus