Kuljettajaa avustavien järjestelmien tavoitteena on parantaa kuljettajan turvallisuutta tai ajomukavuutta, ja BMW tekee töitä asian eteen. Webbikeworldin mukaan se kehittää adaptoituvaa luistonestoa (Adaptive Traction Control) tuleviin malleihinsa.

BMW:n adaptoituvalla vetoluistonohjauksella on kyky ennakoida tieolosuhteita ja säätää vetoluiston asetuksia näiden olosuhteiden mukaan älykamerajärjestelmän avulla. Normaalisti tyypillinen vetoluistonesto on reaktiivinen, eli vastaa siihen, jos olet menettämässä pidon – BMW:n järjestelmä toimii paljon ennaltaehkäisevämmin kuin muut. 

Kuljettajaa avustavien ja turvajärjestelmien määrä on kasvanut melko tavalla viime vuosina ja kehityssuunta on terve. Siinä missä ammattikuljettajat pärjäävät omilla osa-alueillaan ilmankin, tavalliselle motoristille esimerkiksi lukkiutumattomat jarrut ja juuri vetoluiston tai wheelien esto ovat merkinneet suurta parannusta ajoturvallisuudessa.

Jopa MotoGP-kuskit käyttävät kisapyörissään vetoluistonestoa. Miksipä sitten tavalliselle kuljettajalle ei olisi apua niistä teknisistä apuvälineistä, joita moottoripyörissä nykyään on.