Uuteen BSA:han tulee yksisylinterinen 650-kuutioinen moottori, ja pyörät kootaan Englannissa. Luonnollista olisi olettaa, että intialaisvalmistaja suuntaisi tämän kokoisen mallin kotimaansa jättimarkkinoita tässä kokoluokassa hallitsevan Royal Enfieldin 650-kuutioisia vastaan, mutta todellisuus on Autocarindian mukaan toinen.

Kannattaa muistaa, että kautta historian BSA on asemoinut itsensä Royal Enfieldin yläpuolelle. BSA myi kolmisylinterisiä pyöriä vielä 60-luvun lopulla, kun siihen aikaan kaikki, mitä RE:stä oli jäljellä, oli pieni tehdas Madrasissa Intiassa.

Joten kun RE dominoi Intian keskisuurten pyörien massamarkkinoita, niin BSA:n uusi tulevaisuus voisi olla sanojen "eksklusiivinen" ja "premium" mukainen. Odotuksissa on, että BSA:t hinnoitellaan ylemmäs kuin RE:n 650-kuutioiset, lähemmäs sellaisia pyöriä kuin Kawasaki W800 ja Triumph Street Twin.

Kun tulevat kilpailijat suosivat kaksisylinterisiä moottoreita, lehti väittää, että BSA:n moottorista tulee yksisylinterinen 650-kuutioinen. Tiedossa ei ole venttiilien määrää eikä jäähdytystapaa, mutta lähteiden mukaan pyörän vaihteisto on viisivaihteinen.

Moottorin tehoksi arvioidaan noin 50 hevosvoimaa ja väännöksi 50 Newtonmetriä, joten siinä ei ole vielä riittävästi "wow"-kerrointa, myöskään puuttuva 6 vaihde ei tee asiaa paremmaksi. Toki Kawan ja Trumpan mainittujen mallien teho ei ole radikaalisti korkeampi ja molemmissa on niin ikään viisi vaihdetta.

Classic Legends teki hyvää työtä päivitettyjen retro-Jawojen tuonnissa markkinoille. Pyörän ulkoasu oli harkitun hienosti kopioitu 50-60-lukujen Jawoista, mutta modernilla twistillä ja moottori oli tuotu tähän päivään yksisylinterisenä nelitahtikoneena, mutta vanhojen moottorien ulkonäköä sopivasti matkien. Ostajat palkitsivat tuotteen ja sen designin jonottamalla niitä jo etukäteen.

Ei tarvitse olla ennustaja, että voi olettaa BSA:n kohdalla toimittavan samoin. Suunnittelijat valitsevat ikonisimman BSA:n mallin, kopioivat siitä makeimmat retropiirteet ja päivittävät kokonaisuuden nykyaikaan haluamillaan spekseillä. Sen jälkeen "wau"-kerrointa riittääkin taas joksikin aikaa.

Vaikka kyseessä on intialainen yritys, vaikuttaa siltä, että tuote valmistetaan Intian sijasta ensi alkuun Englannissa. Järjestely vaikuttaa erikoiselta, sillä tuotantokoneisto on kuitenkin jo olemassa Intiassa. Oletettavasti pyörät voidaan koota Englannissa, mutta osien valmistus voisi tapahtua Intiassa.

Toisaalta se, että vaikka CL hankki BSA:n brändioikeudet 2016, Intiassa myydään BSA-merkkisiä polkupyöriä, ja kerrotaan, että se estäisi BSA-merkkisten moottoripyörien myynnin Intiassa. Tähän tietoon ei ole toistaiseksi tullut korjausta.