Zero FXE 2022.

Zero FXE 2022. Ja 7,2 kWh:n akusto.

Zeron supermotomallistossa on vanhastaan FX- ja FXS-mallit, joissa on vaihdettavat akut. Uutuudessa on sen sijaan kiinteästi asennettu virtavarastoltaan kaksinkertainen, 7,2 kilowatin akusto. Myös pyörän designia on uusittu.

Perusasiat pysyvät muuten kutakuinkin ennallaan. Moottori on sama Z-Force 75-5 kuin sisarmalleissa. Sen teho on 46 hevosvoimaa ja vääntö 106 Nm. Hetkellinen huippunopeus on 137 km/h ja jatkuva 121 km/h.

Zero FXE 2022.

Zero FXE 2022. Täysväri-TFT-mittaristo.

Latauksella pääsee kaupunkiajolla noin 160 km, mutta moottoritienopeudet syövät virtaa eri tavalla. 113 km/h nopeudella pääset enää 64 kilometriä latauksella. Nämä ilmeisesti optimiolosuhteissa.

Mallin ulkonäkö on suunniteltu yhteistyössä San Franciscon HUGE Designin kanssa, ja se on saanut vaikutteita kuluttajaelektroniikan teollisesta muotoilusta. Ajatus siitä, että moottoripyörä näyttäisi vaikkapa Lenovon kannettavalta  tai Applen puhelimelta on tietysti kaupallisesti kiinnostava.

Zero FXE 2022.

Zero FXE 2022. Kuluttajaelektroniikkavaikutteista muotoilua?

Joka tapauksessa FXE:n muotoilu edustaa uudenlaista pikku-Zeroa. Sen linjat ovat selkeät ja miellyttävät silmää. Mittaristonäyttö ja etuajovalo on muotoiltu yhtenäiseksi etuosaksi, jonka linjoista voi olla montaa mieltä sinänsä. TFT-näyttö pyörittää Zeron Cypher II -käyttöjärjestelmää ja siinä on Bluetooth-yhteys.

Mallin hinta Yhdysvalloissa on 11 795 dollaria, eli noin 9992 euroa. Suomen hinnasta ja mallin mahdollisesta tulosta maahamme ei ole tätä kirjoitettaessa tietoa. Lisätietoja Zero USA:n sivuilta

Zero FXE 2022.

Zero FXE 2022.

Zero FXE 2022.

Zero FXE 2022. Etuajovalo ja mittaristo ovat samaa 'puuta'.

Zero FXE 2022.

Zero FXE 2022.

Zero FXE 2022.

Zero FXE 2022.

Zero FXE 2022.

Zero FXE 2022.