MV Agusta Superveloce AGO.

MV Agusta Superveloce AGO. Kuvassa ilman lisäkittiä.

MV Agusta valmistaa Superveloce Agoa 311 kappaletta, eli yhden Giacomo Agostinin jokaista kisavoittoa kohti, ja 15 ensimmäistä niistä on omistettu samalla hänen maailmanmestaruustitteleilleen. 

Agostini puki eilen kisanahat ylleen paraatikierrokselle uudella Superveloce Agolla. Hänen rinnallaan ajoi MV Agustan Moto2-luokan kisakuski Simone Corsi omalla F2-kisapyörällään.

Pyörän ulkoasu on grafiikkaa ja väritystä myöten suunniteltu tukemaan erikoismallin ainutlaatuisuutta ja suhdetta Agostiniin. Rajoitetun erän erikoismallissa on luonnollisesti myös huippuluokan komponentteja, joita ei aiemmin ole Supervelocessa nähty.

MV Agusta Superveloce AGO. Agostini ja Simone Corsi radalla.

MV Agusta Superveloce AGO. Agostini ja Simone Corsi radalla.

Alustassa sellaisia ovat mm. Öhlinsin 43 mm:n Nix-etuhaarukka ja TTX36 monovaimennin takana. Molemmat ovat täysin säädettävissä. Molempien setup on säädetty tielle ja radalle. Myös säädettävä ohjausiskunvaimennin on Öhlinsin.

Jarrut ovat Brembon. Edessä on kaksi 320 mm:n kelluvaa levyä ja etujarrusatulat ovat nelimäntäiset radiaalimonoblokit.

Yläkolmio on takoalumiinia ja ohjausiskunvaimentimen kiinnitin CNC-työstetty.

Suuri osa katteista on hiilikuitua. Tuulilasi on uusi ja aiempaa korkeampi, suojaa paremmin ja saa pyörän muistuttamaan niitä MV Agustoja, joilla Ago aikanaan kamppaili mestaruuksista ympäri maailman.

Erikoispinnavanteiden koko on edessä 3,5 ja takana 5,5 tuumaa ja käytetyt rengaskoot vastaavasti 120/70 ZR17 ja 180/55 ZR17.

MV Agusta Superveloce AGO.

MV Agusta Superveloce AGO. Lisäkitillä. Huomaa Arrow'n äänenvaimentimet. Kaksi oikealla, yksi vasemmalla puolen.

Lisäkitti

Pyörän mukana tulee erikseen lisäkitti, jossa on katulaillinen Arrowin 3-vaimentiminen tiekäyttöön tarkoitettu pakoputkisto. Se on heti tunnistettavissa, sillä siinä on vasemmalla puolen pyörää yksi äänenvaimennin ja oikealla puolen kaksi. Vakioputkistossa on kolme vaimenninta oikealla puolen.

Arrowin vaimentimet tuovat lisää tehoa ja vääntöä ja korostavat Superveloce Agon kisaluonnetta. Lisäksi sarjaan kuuluu kaiken hyödyn putkesta irti ottava moottorinohjausyksikkö.

Sarjaan kuuluvat myös samanlaiset punaiset kahvakumit, kuin mitä maestro Agostini itse aikanaan käytti. Muita kitin lisäkilkkeitä ovat mm. CNC-koneistettu polttoainetankin korkki, jossa on hiilikuituinen "Limited Edition" tunnus, musta nahkahihna tankin päällä ja matkustajan istuimen päällyskotelo.

MV Agusta Superveloce AGO. Osa lisäkittiä; Arrow'n putkisto.

MV Agusta Superveloce AGO. Osa lisäkittiä; Arrow'n putkisto.

Tehoa ja elektroniikkaa

Superveloce Agossa on kolmisylinterinen 798 cm3 moottori, jonka teho on 108 kW / 147 hv / 13 000 rpm ja huippuvääntö 88 Nm / 10 100 rpm. Lisäkitin Arrow-vaimentimia ja ECUa käytettäessä teho kasvaa 111 kW / 151 hevosvoimaan 13 250 rpm. 

Moottori täyttää Euro 5 -vaatimukset.

Elektroniikkapuolesta vastaa MVICS2.1-järjestelmä, joka ohjaa kuutta ruiskusuutinta, keskustelee inertia-antureiden kanssa, ohjaa neljää moottorikarttaa sekä 8-asentoista vetoluistonestoa. Lisäksi pyörässä on ylös- ja alaspäin toimiva elektroninen vaihtoavustin.

Superveloce Agossa on uusi Continentalin MK100 ABS-moduli.

Pyörän normaali kuivapaino on 173 kg, lisäkitti alentaa sen 165 kilogrammaan. Polttoainetankin tilavuus on 16,5 litraa.

Huippunopeudeksi luvataan 240 km/h.

MV Agusta Superveloce AGO.

MV Agusta Superveloce AGO, 'perus'-versio.

Aiheesta aiemmin:

Agostini esittelee MV Agusta Superveloce Agon, oman nimikkomallinsa, lauantaina

Katso kuvat:

MV Agusta Superveloce AGO. Kuva maestro Agostinin museosta.

MV Agusta Superveloce AGO. Kuva maestro Agostinin museosta.

MV Agusta Superveloce AGO.

MV Agusta Superveloce AGO lisäkitillä.

MV Agusta Superveloce AGO. Maestro museossaan.

MV Agusta Superveloce AGO. Maestro museossaan.

MV Agusta Superveloce AGO. Agostinin museosta.

MV Agusta Superveloce AGO. Agostinin museosta.

MV Agusta Superveloce AGO.

MV Agusta Superveloce AGO.

MV Agusta Superveloce AGO.

MV Agusta Superveloce AGO.

MV Agusta Superveloce AGO.

MV Agusta Superveloce AGO.

MV Agusta Superveloce AGO.

MV Agusta Superveloce AGO.

MV Agusta Superveloce AGO.

MV Agusta Superveloce AGO.

MV Agusta Superveloce AGO.

MV Agusta Superveloce AGO.

MV Agusta Superveloce AGO.

MV Agusta Superveloce AGO.

MV Agusta Superveloce AGO.

MV Agusta Superveloce AGO.

MV Agusta Superveloce AGO.

MV Agusta Superveloce AGO.

MV Agusta Superveloce AGO.

MV Agusta Superveloce AGO.

MV Agusta Superveloce AGO.

MV Agusta Superveloce AGO.

MV Agusta Superveloce AGO.

MV Agusta Superveloce AGO.

MV Agusta Superveloce AGO.

MV Agusta Superveloce AGO.

MV Agusta Superveloce AGO.

MV Agusta Superveloce AGO.

MV Agusta Superveloce AGO. Arrowin kisaputkisto, joka tulee Race kitin mukana.

MV Agusta Superveloce AGO. Arrowin kisaputkisto, joka tulee Race kitin mukana.

MV Agusta Superveloce AGO. Kisaputkisto.

MV Agusta Superveloce AGO. Kisaputkisto.

MV Agusta Superveloce AGO.

MV Agusta Superveloce AGO.

MV Agusta Superveloce AGO. Rajoitetun valmistussarjan 15 ensimmaista pyoraa juhlistaa Agostinin 15 maailmanmestaruutta.

MV Agusta Superveloce AGO. Rajoitetun valmistussarjan 15 ensimmaista pyoraa juhlistaa Agostinin 15 maailmanmestaruutta.

MV Agusta Superveloce AGO.

MV Agusta Superveloce AGO.

MV Agusta Superveloce AGO.

MV Agusta Superveloce AGO.

MV Agusta Superveloce AGO.

MV Agusta Superveloce AGO.

MV Agusta Superveloce AGO. Maestro selvästi nautti ratakierroksesta uudella AGO:lla.

MV Agusta Superveloce AGO. Maestro selvästi nautti ratakierroksesta uudella AGO:lla.