– XCELLin idea on lähtenyt ajatuksesta, että kaikki elämä kehittyy solusta, kertoi X-Idean pääsuunnittelija Lu (Luke) Xiang, ja me olemme ihmetelleet, josko kaksipyöräiset ajoneuvot voisivat kehittyä samalla tavalla. Itse laitteen, XCELLin alustan ja jousituksen pitäisi olla joustava ja samalla vakaa kuin luun, sen sijaan, että se toimisi kuin kylmä kone; me kutsumme sitä kuljettajan raajojen jatkeeksi. Näihin ajatuksiin perustuen pidimme sisäisen brainstormingin, ja tuloksena on vetyvoimanlähde ja kuljettajan ajoasento on säädettävissä milloin tahansa, lisäksi pyörän ulkonäkö on orgaaninen.

Käyttäjän määrittelemä ajoasenta mahdollistaa monenlaisia ajotarpeita. Ajoasennon muutos toteutetaan muuttamalla kolmion istuin-ohjaustanko-jalkatapit välisiä suhteita sähköisesti. Istuma-asentoa muuttamalla kuljettajat voivat milloin tahansa siirtyä käyttämään mukavinta mahdollista ajoasentoa.

XCELLin aktiivinen turvajärjestelmä antaa palautetta kohteista riippumatonta tietoa tieolosuhteista, ja voi ennakoida sokeita kulmia ja laajentaa näkökenttääsi.

Vetypolttokenno saa polttoaineensa neljästä pyörän etuosaan sijoitetusta säilöstä. Voimantuotto perustuu vedyn ja hapen väliseen kemialliseen reaktioon.

Shanghaissa toimiva X-Idea uskoo, että X-CELL tai sen kaltainen ratkaisu tulee tuotantoon kymmenen vuoden sisällä.

Aiheesta lisää X-Idea Industrial Designin sivustolla.