Energica valmistaa tällä hetkellä kolmea eri sähkömoottoripyörämallia, Egoa, EsseEsse 9:ää ja Eva Ribelleä. Kaikille yhteistä on korkea suorituskyky ja huipputeknologia.

Moottoripyörien lisäksi yritys on kehittämässä Energica Inside -ohjelmaa. Se on yrityksen sisällä kehitetty liiketoimintayksikkö, joka on suunniteltu auttamaan muita moottoripyörävalmistajia nopeuttamaan niiden sähkömoottoripyörämallien kehitystyötä Energican teknologian avulla.

Yritys on käyttänyt yli 10 vuotta sähkömoottoripyöriensä voimalinjojen kehitystyöhön. Mukana on myös runsaasti edistyksellistä teknologiaa, jota on kehitetty osana Energican osallistumista MotoE-sarjan moottoripyörätoimittajana.

Sähkömoottoripyörien FIM Enel MotoE World Cupissa käytettävä Energica.

Sähkömoottoripyörien FIM Enel MotoE World Cupissa käytettävä Energica.

Yritys kertoo, että sillä on sekä tarvittavaa kokemusta että taitoa laajentaa toimintaansa koskemaan myös muita sektoreita.

Energica on kehittänyt teollista avainverkostoaan liittoutumalla Dell'Orton kanssa 2020 kehittääkseen voimalinjan, joka on tarkoitettu kevyisiin sähköajoneuvoihin 50 - 125 kuutiosenttimetriä vastaavissa luokissa. E-Power-hankkeessa kehitetään 2,5 kW - 15 kW voimalinjoja, joiden tehoisia nähdään tyypillisesti sähköskoottereissa ja -kevytmoottoripyörissä.

Niiden kysyntä kasvanee nopeasti jo lähitulevaisuudessa. 

Vuosi sitten Energica kertoi uudesta kumppanuudesta Sealencen kanssa, joka vie sen teknologiaa sähkövenemarkkinoille.

Nämä kumppanuudet ovat yhdenmukaisia vallitsevan teollisuudenalan trendin kanssa. Siinä ne sähkömoottorivalmistajat, joilla on jo vuosien kokemus sähköisistä moottori-voimansiirtopaketeista kumppanoituvat muiden valmistajien kanssa ja mahdollistavat näille loikan kehityssyklissä.

Esimerkiksi Zero Motorcycles toimi samoin Polariksen kanssa, ja sen tuloksena Polaris on valmistamassa kevyitä sähköisiä ajoneuvoja. Myös taiwanilainen sähköskootterivalmistaja Gogoro on tarjonnut skootteriensa voimalinjaa muille valmistajille kuten Yamahalle, jotka samalla hyödyntävät  tämän akunvaihtoinfraa, Electrek kertoo.

Sijotusyhtiö Ideanomics hankki haltuunsa suurimman osan Energican osakepääomasta äskettäin, mikä tarkoittaa lisää varoja sähköiseen kehitystyöhön ja lisää vakuuttavuutta yhteistyöhön muiden valmistajien kanssa.

Aiheesta aiemmin:

Rahoitusyhtiö osti sähkömoottoripyörävalmistaja Energican

Energica kehittää puheohjausta moottoripyöriinsä – pyörä myös vastaa komentoon

Sähköiset kilparadat valloitettuaan Energica on siirtymässä myös sähkömoottorisiin veneisiin