Akirapyörän kopion pitää kaikkein ensimmäisenä tietenkin täyttää visuaaliset vaatimukset ja olla mahdollisimman paljon yhtä alkuperäisen manga-pyörän ulkonäön kanssa. Siinä on onnistuttu hyvin.

Teru Teru Boyzu ja Akira-bike.

Teru Teru Boyzu ja Akira-bike. Punainen väri ja tarrat puuttuvat vielä.

Tosin punainen väri ja pyörälle tyypilliset Arain, Shoein, Citizenin sekä US Air Forcen logot puuttuvat vielä, mutta eivätköhän ne siihen ilmesty youtube-videoiden seuraavien osien myötä.

Jengijohtaja Shotaro Kanedan pyörässä erikoista on "sähköinen hohde", jonka Ayato alias Teru Teru Boizu on onnistuneesti toteuttanut prätkänsä napaa peittävien koteloiden sisään asennetuilla led-nauhoilla.

Toinen mielenkiintoinen alkuperäistä matkiva toteutus on jousituksen laskeutuminen ja nouseminen, samalla pyörän akseliväli muuttuu tarpeen mukaan. Pyörä laskeutuu "pohjansa" varaan pysäköitäessä.

Kanedan alkuperäisen mangapyörän tehoksi kerrotaan 200 hevosvoimaa, mikä on aikanaan ollut – on toki vieläkin erittäin paljon – superhuippua. Moottoria ei koskaan ole paljastettu, mutta sähköisen hehkun perusteella on arvioitu, että kyseessä on kaasuturbiini.

Teru Teru Boyzu ja Akira-pyörä. Jousitus yläasennossa.

Teru Teru Boyzu ja Akira-pyörä. Jousitus yläasennossa.

Anime-elokuvaan Kanedan pyörän ääni tehtiin yhdistämällä Mig-21:n suihkumoottorien ja vuosimallin 1927 Harley-Davidson -moottoripyörän käyntiääntä sopivasti.

Taika Watiti oli tekemässä Akirasta toimintaelokuvaa ja toteutuminen vaikutti todennäköiseltä pitkään, kunnes Warner Brothers vilautti punakynää hankkeen yllä. Onneksi edes fanit rakentavat upeita jäljitelmiä pyörästä.

Alla olevan Teru Teru Boizun Akira-pyörän rakentamisesta kertovan videon voit katsoa myös täällä. Asiasta kertoi Nerdist.