Hondan tuoreen tiedotteen mukaan uuden Hornetin designkonsepti vihjaa pistimestä sen peräsosassa. Terävästihän se luonnoksessa päättyy, mutta kyse onkin mielikuvista: herhiläinen on äreä heikommilleen.

Milanossa marraskuussa nähtiin mallinimen uuden elämän ilmoituksen yhteydessä 3D-luonnoskuva Hornetista. Tällä kertaa Honda julkaisi viralliset designluonnokset, joista saa paremmin selvää tulevasta mallista.

Pyrkimys on kuitenkin ollut saada samalla kertaa mallista sekä kaunis että sopivan aggressiivinen. Malli on Hondan Roomassa sijaitsevan Italian ja Japanin T&K-keskusten yhteistyötä, ne ovat jo ennestään sellaisten menestyksekkäiden Euroopan mallien kuin CRF1100L Africa Twin, CB650R ja X-ADV suunnittelutyön takana.

Honda Hornet.

Ulkonäöstä vastaa Italian Hondan 28-vuotias suunnittelija Giovanni Dovis, jonka tuorein käsialanäyte on Hondan uusi ADV350-skootteri.

– Hondan suunnittelufilosfia on luoda jotain puhdasta ja fukntionaalista mutkattomalla tavalla. Malleja jotka ovat samalla yksinkertaisen kauniita ja tunnetasolla kiehtovia. Luonnospiirroksista näkyy, miten Hornetin designkonsepti lupaa ketteryyttä, dynaamisuutta ja keveyttä kiitos hoikkien mittasuhteiden, teräväkärkisen takaosan ja superterävien linjojen. Se luo uuden, tiiviisti tarkoituksenmukaisen ulkoasun, ja sen tavaramerkkinä on jännite ja aggressio alusta loppuun osoittaen Hornetin todellisen urheilullisen tarkoituksen, Dovis maalaa.

Uutuuden moottorin odotetaan olevan samalla sapluunalla tehty kuin CRF1100L Africa Twinissä: unicam-kannella varustettu kaksisylinterinen rinnakkaismoottori. Oletuksena on, että moottori nähdään vähintään kahdessa rinnakkaismallissa, Hornetissa ja Transalpissa. Kuutiotilavuuden oletetaan tuovan mallit keskiluokkaan, huhuja on liikkunut 755 cm3 rinnakkaistwinistä.

Lopullinen julkistus mahdollisesti ensi syksyn EICMA-messuilla.

Aiheesta aiemmin:

Honda vahvisti kunniakkaan Hornet-mallinimen paluun

Hondan tulevan Hornetin luonnos esiteltiin Milanon EICMA-messuilla.

Hondan tulevan Hornetin luonnos esiteltiin Milanon EICMA-messuilla.