Can-Amin tulevien pyörien valonlähteet ovat helposti tunnistettavissa.

BRP – Sea Doon ja Can-Amin emoyhtiö – etenee pienin harppauksin julkistuksissaan kohti sähköisempää valmistusta. Mallinimien ja ulkonäön lisäksi ei tulevista malleista juuri muuta paljastettu, paitsi sähkömoottoreiden valmistaja, joka on Rotax. Pyöriin tulee Rotaxin E-Power-teknologian moottorit, mutta niiden teho pidettiin visusti piilossa.

Can-Am Origin on se versio joka käy sekä tielle että tien ulkopuolelle, kun Can-Am Pulse sopii paremmin ajoihin sekä kaupunkien kaduille että niiden ympäristön teille. 

Luvassa on Can-Amin perimään nojautuvaa ajokokemusta kokonaan uudelle sukupolvelle, iloitsee BRP:n pääjohtaja ja hallituksen puheenjohtaja José Boisjoli. Can-Am on puoli vuosisataa sitten pärjännyt kaksipyöräisillä moottoripyörillään sekä radoilla että offroad-kisoissa.

Can-Am Pulse.

Can-Am Origin on tribuutti merkin rata- ja maastoajo-osaamiselle. Pulse taas käy esimerkiksi päivittäiseen työajoon. Molempien mallien design on moderni, ja ne edustavat viimeisintä huipputeknologiaa teho-led-valoineen. Molemmat pyörät ovat helppokäyttöisiä, pelkkä kaasun kääntö riittää lähtöön – kytkintä ei ole laisinkaan.

Pyörien tekniset tiedot paljastetaan elokuussa 2023 sopivasti Can-Amin 50-vuotisjuhlille. Sitä odotellessa hätäisimmät ja kiinnostuneimmat voivat seurata tilanteen kehittymistä osoitteessa canammotorcycle.com.

Sea-Doo puolestaan tuo vesiurheilupuolelle sähköisen hydrofoil-laudan, Risen.

Sea-Doo Rise hydrofoil board eli 'kantosiipilauta'.

Sea-Doo Rise hydrofoil board eli 'kantosiipilauta'.

Kaikki kolme tulevat markkinoille vuoden 2024 puolivälissä.

Aiheesta aiemmin:

Can-Am tekee paluun kaksipyöräisten moottoripyörien valmistajana – tosin sähkösellaisten

Can-Amin valmistaja osti konkurssiin menneen sähkömoottoripyörävalmistajan osaamista - aletaanko Rovaniemellä valmistaa sähkö-Lynxejä?

Tutustumisajossa Can-Am Spyder RT Limited - "Vaivatonta luksuspyöräilyä"