Sähkömoottorin huipputeho on 150 hevosvoimaa ja pyörän paino on 225 kilogrammaa, eli vähemmän kuin Dorna ja FIM alunperin vaativat. Huippuvääntö on 140 Nm, eli enemmän kuin Panigale V4:ssä.

Ducatin ratatesteissä pyörällä yllettiin 275 km/h huippunopeuteen, kertoo IDNMotoweek.

Kuten Harley-Davidsonin Livewiressä käytettävässä Arrow-sovellusalustassa sekä sen uudessa S2 Del Marissa, Ducati V21 L:ssä käytetään sen 18 kWh:n akustoa kantavana rakenteena. Siinä missä Arrowissa akuston runko on valumonokokkiratkaisu, Ducatissa käytetään hiilikuitua sen vahvuuden ja keveyden vuoksi. Hiilikuituiseen akuston koteloon on pultattu kiinni alumiininen eturunko yläkolmiota varten.

Kuten Triumphin TE-1 prototyypissä, akku on tehty "21700" kennoista. Ne ovat halkaisijaltaan 21 mm ja pituudeltaan 70 mm. Samaa tyyppiä käytetään Tesloissa ja kannettavien tietokoneiden akuissa. Kennoja akustossa on kaikkiaan 1152 kappaletta. Akuston paino on noin puolet pyörän kokonaispainosta, 110 kg.

Triumphissa käytetään 50 kW laturia, mikä mahdollistaa 20 minuutin latauksen, Ducati V21 L:ssä  on 20 kW:n latauspistoke ja lataaminen 0-80% kestää 45 minuuttia.

Alex De Angelis käskyttämässä V21L protoa Vallelungan radalla.

Alex De Angelis käskyttämässä V21L protoa Vallelungan radalla.

Moottorin jännite on 800 volttia ja se kiertää maksimissaan 18 000 rpm. Moottorilla ja akustolla on omat jäähdytysjärjestelmänsä.

– Ducatille mahdollisuus päästä FIM MotoE World Cupin pyörätoimittajaksi ei ole pelkästään teknisesti kiinnostava seikkailu, vaan myös paras tapa ottaa vastaan uuden vuosituhannen haasteita, totesi Ducatin t&k-johtaja Vincenzo De Silvio. – Kilvanajo edustaa ideaalia maaperää kehittää innovatiivisia teknologiota, jotka sitten siirretään tuotantopyöriin.

– Tällä hetkellä suurimmat haasteet liittyvät akkujen kokoon, painoon ja autonomiaan sekä latauspisteiden saatavuuteen.

Runkoa ja sähköpuolta lukuunottamatta V21 L:n komponentit ovat "normaaleja" kisaosia: Etuhaarukkana on Öhlinsin NPX 25/30 ja takana TTX36-vaimennin. Ohjausiskunvaimennin on saman yrityksen käsialaa. Jarrut ovat puolestaan Brembon ja 338,5 mm:n etulevyt ovat normaalia paksummat paremman jäähtyvyyden turvaamiseksi.

Kuten Ducatin muissakin kisapyörissä, vetoluiston esto, luisun esto, wheelien hallinta ja erilaiset teho- ja jarrutuskartat kuuluvat kuvioon.

MotoE-sarjassa 18 identtistä pyörää kisaa joka lähdössä, joten Ducatille on tulossa runsaasti dataa sähkömoottoripyörien käyttäytymisestä lähivuosina. Silti se on sitä mieltä, että katukäyttöön suunnatun sähkö-Ducatin tuloon menee vielä useampi vuosi.