Tulossa on siis vanhan koetun Suzuki V-Strom 650 tilalle V-Strom 700. Oletettavasti valmistaja haluaa säilyttää V-tunnuksen mallinimessä, vaikka moottori onkin rinnakkais-twin V-2:n sijaan.

Vakoilukuvien perusteella pyörä on jo lopullisessa testausvaiheessa, joten se esiteltäneen marraskuussa EICMA:ssa Milanossa.

Valmistaja on ollut vaiti tulevasta mallista, joten siitä ei ole ennakkofaktoja.

Esimerkiksi Morebikesin sivuilla nähtävistä kuvista selviää naamioinnin altakin, että uusi malli vaikuttaa adventurepainotteisemmalta pinnapyörineen (ilmeisesti 21 ja 18 tuumaa) ja kasvaneine maavaroineen. Uusi neliskulmainen ajovalo on sukunäköinen Katanan ja ison V-Stromin kanssa.

Oletettavaa on, että Suzukin SV650 uusitaan samalla kertaa, koska siinä käytetään samaa moottoria pienemmän V-Stromin kanssa.

Uudistus merkitsee sitä, että V-moottorin eksotiikka ja alavääntö katoavat, mutta tilalle tullee lisää tehoa ja modernia päästöttömämpää tekniikkaa.

On mielenkiintoista nähdä, tuleeko V-Strom 700:sta suoraan eri malliversioita ja millaisia elektronisia kuljettajaa avustavia järjestelmiä siihen on ympätty.

Aiheesta aiemmin:

Suzuki V-Strom 650: japanilaisvalmistaja päivitti isosti pienemmän adventurepyöränsä

Motouutisten ensi maistiaiset: Suzuki V-Strom 1050 - jo on hinta-laatusuhde kohdillaan!

Suzuki päivitti isot adventurepyöränsä: lisää elektroniikkaa, maastoajo-ominaisuuksia ja parempaa ajettavuutta

Suzukin uusi V-Strom 1000: kaksi versiota, isompi tuulilasi ja kanttaus-ABS