Turkulaisen Teemu Saukkion kehittämä konseptimoottoripyörä RMKe1 oli ensimmäistä kertaa esittelyssä Petrol Circus Custom Bike Show’ssa vuonna 2017. Seuraava prototyyppi RMKe2 oli esillä 2018 ja vuonna 2019 RMKe2 esiteltiin jo MP-messuilla viimeisteltynä versiona. Nyt markkinoille tuodun Verge-sähkömoottoripyörän tekniikka ja ulkonäkö perustuvat Teemu Saukkion konseptiin, jonka kehittämiseen meni kaksi vuotta. Saukkio tekee nykyään sähköajoneuvoihin liittyviä konsultointeja ja opiskelee yliopistossa fyysikoksi.

Pyörän tekninen ratkaisu on poikkeuksellinen takavanteeseen sijoitettu sähkömoottori, takavannemoottori. Ratkaisulla saavutetaan poikkeuksellisen keskiöttömän ulkonäön lisäksi, suora yhteys ajomoottorin ja ajopinnan välillä joka muuttaa moottoripyörän ajokokemusta positiivisesti. Ratkaisulla saadaan parempi käsiteltävyys ja häviötön tehon välitys tiehen.

Palkinto jaetaan lauantaina 4.2. klo 16.30 Petrol Circus Custom Bike Show’ssa ja palkinnon tulee jakamaan MMAF ry:n puheenjohtaja Jani Immonen yhdessä Petrol Circus Custom Bike Show’n promoottori Japi Åströmin kanssa.

Teemu Saukkio.

Teemu Saukkio vastaanottamassa ansaitsemansa innovaatiopalkinnon.

Edit 11.2. klo 8.44. Lisätty Teemu Saukkion kuva.

Aiheesta aiemmin:

Suomalaislähtöinen Verge sähkömoottoripyörä lopulta sarjatuotantoon – markkinoille Verge TS:n lisäksi Verge TS Pro

Suomalainen RMK E2 -sähkömoottoripyörä on nyt Verge TS – nimenmuutoksen lisäksi vääntöä on kuin höyryveturissa: 1000 Nm!

Verge Milanossa: kotimaista sähkömoottoripyörää on hienosäädetty ja nyt se alkaa olla valmis

RMK E2: kotimainen vannemoottorilla ja navattomalla takapyörän ripustuksella varustettu tosielämän scifi-sähkömoottoripyörä