BMW R 1300 GS:ää varten suunniteltu titaaninen äänenvaimennin on täysin uusi. Akrapovič tuntee GS:n läpikotaisin, sillä se suunnitteli ensimmäiset vaimentimensa GS-mallistoon jo vuonna 1999. Silloin BMW:n bokserimalliston helmi oli R 1150 GS. Vuosien varrella myös slovenialaisvalmistaja on päivittänyt tarjontaansa sitä mukaan kuin Baijerista on ilmiintynyt uusia malleja.

Kaksoisvirtausvaimennin on valmistettu titaanista ja sen päätyosa on käsintehtyä hiilikuitua. Keveiden materiaalien ansiosta vaimennin painaa 9,3 % vähemmän kuin alkuperäinen. Vaimennin on suunniteltu parannettu suorituskyky ja myös äänenvaimennus mielessä. Silti äänen pitäisi oleman syvä ja täyteläinen.

Kokonaan uusi erikoisprofiilinen pinta vahvistaa vaimentimen vahvuutta ja kestävyyttä. Akrapovičin logo antaa tuotteelle silmäämiellyttävän laadun leiman. Vaimenninta saa titaaniviimeistelyn lisäksi myös mustana. 

Akrapovicin uusi titaanivaimennin tuo lisää tehoa ja vääntöä BMW:n R 1300 GS:ään.

Akrapovicin uusi titaanivaimennin tuo lisää tehoa ja vääntöä BMW:n R 1300 GS:ään.

Suorituskyky on tärkeä tekijä, joten Akrapovičin dynamometrin mukaan titaanivaimenninta käytettäessä BMW R 1300 GS:n teho nousee 1,4 kW / 1,9 hv / 7600 rpm ja vääntö 4,5 Nm / 2300 rpm eli juuri sillä alueella, missä sitä eniten tarvitaan. Arvot on mitattu dynamometrissä vertailemalla vakiovaimentimella varustettuun GS:ään.

Titaanivaimentimella on EC/ECE tyyppihyväksyntä, ja se voidaan vain asentaa paikalleen ilman moottorikarttojen rukkausta. Vaimennin on myös yhteensopiva BMW:n omien alkuperäisten sivulaukkujen kanssa.

Lisätietoja Akrapovičin sivustolta.

Aiheesta aiemmin:

SUNNUNTAI 15.10.2023 11:38

Akrapovicilta slip-on-vaimentimet Honda uusille Hornetille ja Transalpille sekä Suzuki V-Strom 800:lle

PERJANTAI 4.3.2022 11:54

Nyt on laatua ja keveyttä: Akrapovičin titaaniset kaatumaraudat BMW:n isoon Gessuun

PERJANTAI 16.4.2021 07:35

Akrapovič 30 vuotta: missä menestyksen salaisuus?

LAUANTAI 19.12.2020 10:29

Akrapovičin teholisävarusteita Ducatin uuteen Multistrada V4 -malliin

PERJANTAI 27.3.2015 09:31

Näin voit säätää pyöräsi pakoääntä napinpainalluksella